بیانیه مولوی عبدالرحمن سربازی امام جمعه چابهار پیرامون حواشی ایجاد شده در خصوص اعلام عید فطر

رسانک/ امروز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه ١۴٠٢، مولوی عبدالرحمن سربازی (چابهاری) طی یک بیانیه اعلام عید را مسئله ای فقهی خواند و مردم را به اتحاد دعوت کرد.

متن کامل بیانیه:
“بسم الله الرّحمن الرَّحیم

در پی اعلام روز جمعه (١ اردیبهشت ماه ١۴٠٢) به عنوان روز عید فطر از جانب حضرت شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید حفظه الله تعالی و مجموعه همکاران وی در دارالعلوم مکی زاهدان و عید نکردنِ ما در چابهار ـ بنابر ملاحظات فقهي که داشتیم ـ  ابهاماتی برای برخی از عزیزان ایجاد و سؤالاتی به ویژه در فضای مجازی و رسانه‌های جمعی مطرح گردیده و از سوئی دیگر افراد شیطان صفتی‌که چه بسا تمام رمضان برای آنها عید فطر بوده و همواره به منظور ایجاد تفرقه و اختلاف بین صفوف مسلمین مترصّد فرصت هستند به برجسته کردن این قضیه و بهره برداری برای رسیدن به اهداف شوم  خود پرداخته و موجبات بدگمانی و سوء ظن را نسبت به پیشوایان دینی فراهم نمودند. از این رو، برخود لازم دانستم  جهت تنویر افکار عمومی و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده از ماجرا، توضیحاتی در این زمینه به اطلاع مردم عزیز برسانم.

اختلاف نظر در مسائل شرعی امری طبیعی و ناگزیر است که همواره در طول تاریخ وجود داشته و هرگز موجب عداوت و دشمنی بین افراد نشده است. بنابر این تفاوت دیدگاه در قضیه عیدفطر به هیچ وجه نمی‌تواند دلیلی بر اختلاف بین اینجانب و شیخ الاسلام باشد بلکه  باید دانست شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید حفظه الله از شخصیت‌های مهم علمی و چهره‌های شناخته شده و محبوب کشور هستند که از دیرباز منشأ خدمات ارزندة دینی و اجتماعی فراوانی به مردم این مرز و بوم بوده و هست. وی جانشین بحق و شایسته حضرت مولانا عبدالعزیز ملازاده و ریاست محترم شورای هماهنگی مدارس علوم دینی استان، فردی خیر خواه و دور اندیش و مورد وثوق، اطمینان و حمایت همه مردم، بالأخص علما منطقه می‌باشد. فعالیت‌های علمی فرهنگی و… ایشان و همکارانش در دارالعلوم مکی زاهدان بر کسی مخفی نیست. لذا ضمن توصیه مردم عزیز به اجتناب از اسائه ادب نسبت به علما خصوصاً نسبت به شیخ الاسلام حفظه‌الله از آنها می‌خواهم  با اتحاد و یکپارچگی خویش مشت محکمی بر دهان یاوه گویان فرصت طلب کوبیده و آنها را برای همیشه، از دست یافتن به اهداف شوم و شیطانی‌شان مأیوس نمایند.

(مولانا) عبدالرحمن ملازئی
امام جمعه اهل سنت چابهار”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*