جان باختن یک دانش آموز بلوچ ناشی از شکنجه نیروهای اطلاعات سپاه در زابل

به گزارش رسانک، روز دوشنبه ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۲، یک دانش آموز بلوچ که در تاریخ ۱۲ شهریور ماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای اطلاعات سپاه در زابل بازداشت شده بود، بر اثر شکنجه و ضربه به ناحیه سر در بازداشتگاه این نهاد امنیتی، به کما می رود و به مدت سه ماه در این وضعیت، در بیمارستان امیرالمومنین زابل در بخش ویژه بصورت تحت الحفظ بستری، روز ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۲، بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

هویت این شهروند بلوچ “محمود رخشانی”، ۱۹ ساله، فرزند ابراهیم، دانش آموز دوره پیش دانشگاهی مدرسه شهید حسینی زابل عنوان شده است.

گفتنی است که نیروهای اطلاعات سپاه، به بهانه نگهداری اسلحه، بدون نشان دادن حکم قضایی به منزل آنان یورش می برند.

ولی زمانی که در منزل اسلحه ای پیدا نمی کنند، محمود را بازداست کرده و در بازداشتگاه تحت شکنجه، از وی می خواهند که اسلحه را تحویل بدهد.

محمود در زیر شکنجه بر اثر ضربه ای که به جمجمه اش وارد می شود، دچار ضربه مغزی می شود و توسط نیروهای اطلاعات از بازداشتگاه به بیمارستان امیرالمومنین زابل منتقل می شود و مدت سه ماه در حالت کما و تحت مراقبت مامورین بسر می برد و روز دوشنبه در اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش نیروهای اطلاعات سپاه پس از جان باختن محمود، جسد کودک را گروگان گرفته و پس از گرفتن رضایت نامه مبنی بر عدم پیگیری قضایی و رسانه ای نشدن خبر، جنازه را به خانواده وی تحویل داده اند.

ابراهیم پدر محمود که کارگر ساده ساختمانی بوده است، نیز دچار سکته مغزی شده و اکنون فلج است و همین امر بر مشکلات مالی خانواده افزوده است به گونه ای که حتی پول نداشتند هزینه بیمارستان را که ۶۰۰ میلیون تومان بوده است را پرداخت کنند.

لازم به ذکر است امروز چهارشنبه بیست و دوم آذر ماه جنازه محمود توسط بستگان و خانواده اش به خاک سپرده شد.



Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*