آمار وحشتناک اعدام شهروندان بلوچ در بیست روز اخیر/ چرا جمهوری اسلامی از بلوچ ها ترس دارد؟!

رسانک/ رژیم جمهوری اسلامی ایران عملا در بلوچستان و در قبال مردمان این سرزمین در حال نسل کشی خاموشی است که باعث شده تا بنیان بسیاری از خانواده ها از هم پاشیده شود و کودکان بسیاری یتیم شوند.

از تاریخ ۲۰ آبان ماه تا روز ۹ آذر ماه ۱۴۰۲، جلادان رژيم جمهوری اسلامی به طور متوسط در هر ۲۴ ساعت، یک زندانی بلوچ را در زندان‌های مختلف ایران اعدام و ده‌ها کودک را یتیم کرده‌اند.

در میان اسامی افراد اعدام شده، هم مرد و هم زن دیده می شود. فراموش نکنید زیر سایه فشارهای امنیتی به یقین می‌توان گفت که شمار اعدامیان بیشتر از آن چیزی است که رسانه‌های مستقل بلوچستان احراز هویت و منتشر می‌کنند زیرا بسیاری از خانواده‌ها از سوی نهادهای امنیتی و حتی قضایی تهدید شده و حاضر نیستند در این باره اطلاع رسانی کنند.

این آمار وحشتناک حکایت از خشم و نفرت بی حد رژیم جمهوری اسلامی ایران از ملتی دارد که هر جمعه با دستی خالی برای دادخواهی، برای اجرای عدالت و رفع تبعیض به خیابان آمدند و بر علیه مسببان وضعیت اسفبار خود شعار دادند.

رژیم جمهوری اسلامی ایران که یارای مقابله با این اقتدار ملت بلوچ را ندارد، با اعدام های فراقانونی و گسترده سعی در شکستن روحیه مردم دارد ولی آنگونه که بلوچ ها در طول تاریخ نشان داده‌اند، این سیاست نیز محکوم به شکست در مقابل آنهاست.


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*