تحویل خود معرف یک شهروند بلوچ به مراجع قضایی جهت آزاد کردن همسرش از بازداشت در ایرانشهر

به گزارش رسانک، روز پنجشنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۲، همسر «مریم سپاهی» زن بلوچ که در روز دوشنبه ۲۲ آبان ماه در روستای رسول‌آباد ایرانشهر توسط نیروهای نظامی بازداشت شده بود با تحویل و معرفی خود به مراجع قضایی شهر ایرانشهر باعث آزاد شدن همسرش شد.

حال وش، هویت این شهروند را «خالد دهقانی»، حدودا ۳۶ ساله، فرزند فقیرمحمد، متاهل و دارای سه فرزند، شغل سوختبری، اهل روستای رسول‌آباد واقع در شهرستان ایرانشهر عنوان کرده است.

بر اساس این گزارش، خالد به شغل سوختبری مشغول بوده و در زمان یورش نیروهای نظامی به مغازه همسرش و بازداشت وی، برای انتقال بار سوخت به مرز رفته بوده و روز گذشته پس از بازگشت، به ستاد انتظامی ایرانشهر رفته و خود را معرفی و تحویل داده است.

گفته می‌شود که حدودا سه ساعت پس از معرفی او‌، همسرش مریم سپاهی آزاد شده است. مامورین مریم را تا زمان معرفی همسرش بیگناه در بازداشت نگه داشته و به گروگان گرفته بودند.

‏‌مریم سپاهی، ۲۹ ساله، فرزند عثمان، دارای سه فرزند خردسال و اهل روستای رسول‌آباد واقع در شهرستان ایرانشهر است که حوالی ساعت ۱۱ قبل از ظهر پنج خودروی نیروهای نظامی به مغازه خرازی وی یورش برده و او را بازداشت کرده بودند.

نیروهای نظامی در اقدامی فراقانونی پدر وی را نیز که قصد جلوگیری از بازداشت فرزندش را داشته توسط این نیروها بازداشت و پس از حدودا سه ساعت آزاد شده بود.

بازداشت این زن بلوچ باعث اعتراض اهالی این روستا شده و اقدام به پرتاب سنگ به سمت خودروهای نیروهای نظامی کرده بودند.

‏‌‎از علت بازداشت این زن بلوچ و بازداشت همسرش تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست.


‏‌‎

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*