پلمپ چند مدرسه غیردولتی در زاهدان بدلیل مدیریت توسط روحانیون اهل سنت

به گزارش رسانک، امروز ۱۵ آبان  ماه ۱۴۰۲، چند مدرسه در منطقه شیرآباد دزاپ (زاهدان) به بهانه اینکه زیر نظر مکتب سعد ابن ابی وقاص اهل سنت بوده، پلمپ شده است.

بر اساس این گزارش، مدرسه ابتدایی غیردولتی “ندای سعادت” در شیرآباد زاهدان که دستکم ۴۰۰ دانش آموز بی بضاعت در آن مشغول تحصیل بوده اند را در میانه سال تحصیلی بدلیل اینکه زیر نظر مکتب اهل سنت سعدبن ابی وقاص بوده پلمپ کردند و معلمان را نیز که حقوق ناچیزی دریافت می کردند را نیز ممنوع الکار کردند.

به گفته یک شهروند بلوچ؛ “چند مدرسه ابتدایی غیر دولتی را پلمپ کرده‌اند؛ مدرسه «ندای سعادت» که بچه های من آنجا درس می‌خواندند، ۴۰۰ دانش آموز داشت و با هزینه خیلی پایین کار میکردند برای کل سال تحصیلی ۳/۵۰۰ گرفتن از نظر درس هم کارشان عالی بود، چون زیر نظر مکتب سعد ابن ابی وقاص بود و موسسش یک مولوی بوده بهانه گرفتند و معلمین مدرسه را تهدید کردند که به اولیا دانش آموزان بگویند مدرسه را تعمیر می کنند، بنده خدا معلمین که با حقوق خیلی پایین کار میکردند الان ممنوع الکار شدند.

گفتنی است چهار مدرسه غیر دولتی دیگر در مناطق محروم و حاشیه نشین زاهدان که توسط مردم و خیرین بومی تاسیس و اداره می شده است نیز بدلایل واهی پلمپ شده، در صورتی که مسئولین خودشان شرایط تحصیل دانش آموزان را فراهم نمی کنند و وقتی یک انسان خیرخواه کاری انجام می دهد، سد راه او می شوند.


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*