پایان درگیری و خارج شدن افراد مسلح از محاصره نیروهای نظامی در خاش با وساطت و مذاکره سران طوایف بلوچ

به گزارش رسانک، بامداد امروز دوشنبه ٢۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، حوالی ساعت سه، پس از ۱۴ ساعت درگیری بین نیروهای نظامی و افراد مسلح تحت محاصره در خاش که در پی آن جانشین رئیس پلیس اطلاعات نیز کشته شد، نهایتا با مذاکره و وساطت سران طوایف بلوچ افراد مسلح به همراه گروگان‌ها از محل خارج شدند.

گفته می‌شود، پس از درگیری چندین ساعته، سران طایفه نارویی به درخواست مقامات نظامی با افراد مسلح وارد مذاکره شدند و با شرایط خارج شدن افراد مسلح از محاصره نیروهای نظامی و رسیدن به مکانی امن چهار گروگان را تحویل آنان دهند.

گفتنی است دو تن از گروگان ها که همسر و دختر یکی از مقامات ارشد قضایی شهرستان بم بوده اند به همراه دو نیروی نظامی دیگر که در محل درگیری به گروگان افراد مسلح در آمده بودند به سران طایفه نارویی تحویل داده شده اند.

همچنین یکی از زنان گروگان گرفته شده با شلیک گلوله نیروهای نظامی زمان یورش به منزل مسکونی افراد مسلح زخمی شده که پس از آزادی به بیمارستان منتقل شده است.

علت این گروگان گیری و درگیری بدلیل بازداشت صابیه نارویی و عبدالمالک نارویی مادر و برادر یکی از افراد مسلح به نام بهمن نارویی فرزند یارمحمد که در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۴۰۲، توسط ماموران امنیتی در زاهدان با هدف تسلیم شدن وی صورت گرفته، رخ داده است.

پس بازداشت سابیه نارویی پسرش بهمن نارویی که تحت تعقیب بوده حاضر به تسلیم نشده و برای آزادی مادر و برادر خود که بیگناه بازداشت شده اند، اقدام به گروگان گرفتن همسر و دختر یک مقام ارشد قضایی شهرستان بم کرده است که منجر به درگیری شده و این درگیری ها در منطقه اسلام آباد خاش اتفاق افتاد.

پیشتر و در ساعتهای اولیه درگیری نیروهای نظامی و امنیتی با واسطه کردن یکی از سران طوایف خاش از افراد مسلح خواسته بودند تا خود را تسلیم نمایند که این درخواست از سوی آنان رد شده بود.

توضیح: ویدئوهایی از منزل مسکونی افراد مسلح که هدف تیراندازی سنگین نیروهای نظامی قرار گرفته و سپس لحظه خارج شدن آنان از محاصره نیروهای نظامی است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*