مولوی عبدالحمید نسبت به سیاست های اقتصادی جمهوری اسلامی و واگذاری سواحل بلوچستان واکنش نشان داد

به گزارش رسانک، روز جمعه ١١ فروردین ماه ۱۴۰۲، مولوی عبدالحمید، امام جمعه زاهدان، در نماز خطبه‌های نماز جمعه به برخی از مشکلات جاری در ایران از جمله بحران اقتصادی و «فساد» اقتصادی گسترده، تبعیض علیه اهل سنت و ملل و اقلیت‌های ایرانی و برخورد خشونت‌آمیز با معترضان مسالمت‌جو پرداخت.

مولوی عبدالحمید از واگذاری سواحل بلوچستان به افراد خودی جمهوری اسلامی و همچنین «فساد گسترده» در بهره‌برداری از معادن عظیم بلوچستان انتقاد کرد. به گفته او، فشار اقتصادی بر همه طبقات و اصناف مردم سنگینی می‌کند و همه دست به اعتراض می‌زنند.

امام جمعه دزاپ (زاهدان) در سخنان خود با اشاره به افزایش نجومی نرخ برابری دلار با ریال در ۴۴ سال گذشته گفت که دلار ٧ تومانی در پایان دوره پهلوی را حالا به بیش از پنجاه هزار تومان رسیده است. او تصریح کرد که اگر دلار به ٧۰ تومان هم رسیده بود جای اعتراض داشت اما اکنون به بیش از پنجاه هزار تومان رسیده است.

مولوی عبدالحمید با اشاره به تظاهرات صدها هزار نفر در اسرائیل و فرانسه طی روزهای اخیر گفت: در این کشورها هیچ معترضی کشته نشد، اما اعتراضات در ایرانیان با سرکوب خشونت‌بار و به زندان انداختن معترضان همراه بود.

امام جمعه زاهدان در بخش دیگری از سخنانش و در انتقادی غیرمستقیم از سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی، با تکرار ضرب‌المثل «چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است» گفت اگر مردم ایران راضی نباشند، نمی‌توان سرمایه آنها را خارج از ایران خرج کرد.

لازم به ذکر است که مولوی عبدالحمید از روزهای آغازین اعتراضات به کشته‌شدن مهسا (ژینا) امینی، با طرح مسائل و انتقادات بی‌سابقه‌ای علیه جمهوری اسلامی، از جمله خواهان برگزاری همه‌پرسی و نیز پاسخگو دانستن عاملان کشتار معترضان در زاهدان و دیگر نقاط ایران شد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*