ناپدید سازی قهری یک و نیم ساله یک روحانی اهل سنت در ترتب جام

به گزارش رسانک به نقل از حال وش، یک روحانی اهل سنت در شهر تربت جام که پیشتر سابقه زندان به دلایل سیاسی و احضار و تهدید توسط وزارت اطلاعات را داشت، بیش از یک و‌ نیم سال است که ناپدید شده و ظن آن می‌رود که توسط وزارت اطلاعات ربوده شده است.

هویت این روحانی اهل سنت “حسن پهلوان” متولد سال ١٣۵۴، فرزند بهرام، متاهل و دارای شش فرزند می‌باشد.

این روحانی اهل سنت پس از فارغ التحصیلی از حوزه علمیه در “مسجد فاروقی” واقع در شهر تربت جام از سوی مردم به امامت این مسجد شده بود.

آقای پهلوان در طول چند سال فعالیت در این مسجد به ترویج عقايد مذهبی پرداخته که توسط نهادهای امنیتی بازداشت و به اتهام “تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی” به مدت دو سال بین سالهای ۱۳۸۸-۱۳۹۰ در زندان وکیل آباد مشهد در حبس بوده است.

بر اساس اظهارات نزدیکان آقای پهلوان این روحانی در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ به شکل مرموزی ربوده میشود و از آن تاریخ تاکنون مفقود است.

در طول این مدت خانواده این ربوده شده بارها به مراکز امنیتی از جمله وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه مراجعه کرده‌اند اما این ارگان ها از ربوده شدن و مفقود شدن این روحانی اظهار بی اطلاعی میکنند.

لازم به ذکراست با استناد به اصل ٣٧ قانون اساسی، بند ٣ ماده ١۴ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی بند یک ماده ١١ اعلامیه جهانی حقوق بشر این اقدام مصداق «ناپدید سازی قهری» محسوب می شود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*