کشته و زخمی شدن ۹ شهروند بلوچ در پی درگیری افراد مسلح در شهرستان دلگان

تکمیلی

به گزارش رسانک، امروز جمعه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در پی وقوع چندین درگیری بین دو گروه از افراد مسلح در شهرستان دلگان، شش نفر کشته و سه نفر زخمی شدند. 

هویت افراد کشته شده “مرتضی عبدالهی” فرزند شوکت، “امان عبداللهی”، “هوشنگ شه‌بخش”، “علی شه‌کرمزهی” و دو شهروند زن با هویت نامعلوم؛ تا لحظه تنظیم خبر، توسط رَسانْک محرز گشته است. 

همچنین هویت افراد مجروح شده در این درگیری ها “کامران عبداللهی”، “دوست محمد عبدالهی” و “شوکت عبدالهی” توسط رَسانْک محرز گشته است. 

این درگیری ها پس از آن شروع شد که بامداد امروز گروهی مسلح، با یورش به روستای “کلانظهور” از توابع شهرستان دلگان اقدام به تیراندازی به سمت اهالی این روستا کردند. 

بدنبال این تیراندازی ها و مقابله به مثل اهالی روستا، امان عبداللهی کشته و کامران به همراه دوست محمد از اهالی روستا زخمی و از افراد مسلح نیز هوشنگ کشته و علی شه‌کرمزهی زخمی شدند.

گفته می شود که پس از این درگیری و زمانی که “علی شه‌کرمزهی” توسط آمبولانس در حال انتقال به بیمارستان بود، افرادی از روستای مذکور با متوقف کردن آمبولانس در مسیر راه به سمت وی تیر خلاصی زده اند. 

در ادامه این درگیری ها خودروی یکی از خانواده ها و نزدیکان “کامران” و “دوست محمد” که برای ملاقات با آنها به بیمارستان پهره مراجعه کرده بودند در راه برگشت مورد هدف تیراندازی رگباری قرار گرفته و مرتضی به همراه دو زن بلوچ کشته و پدر وی ،شوکت نیز به شدت مجروح شده است.

حال دوست محمد نیز وخیم گزارش شده و اکنون در یکی از بیمارستان های شهر پهره در بخش آی سی یو بستری میباشد. 

سیاست توزيع سلاح توسط نیروهای امنیتی و نظامی در بلوچستان از اصلی ترین عوامل بروز اینگونه حوادث و درگیری میباشد که بارها توسط فعالان سیاسی و حقوق بشری و روحانیون و معتمدان بلوچستان مورد نکوهش قرار گرفته است. 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*