کشته و زخمی چهار شهروند بلوچ با یورش و تیراندازی فرمانده پایگاه سپاه در شهرستان گِه 

به گزارش رسانک، شب گذشته ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۱،فرمانده بومی پایگاه سپاه پاسداران شهرستان گِه (نیکشهر) ، “جان محمد رئیسی” معروف به جانوک با یورش و تیراندازی در روستای زیروک آباد این شهرستان باعث کشته شدن یک نوجوان و زخمی شدن سه شهروند دیگر شد.

هویت شهروند کشته شده “افشین رئیسی” ۱۶ ساله فرزند امام بخش و هویت افراد زخمی شده “یاسر میربلوچزهی” فرزند محمدبخش “محمد میربلوچزهی ” ، از شهروندان روستا و “امین رئیسی” فرزند ابراهیم ، از نیروهای پایگاه سپاه عنوان شده است. 

گفته می شود، جانوک فرمانده بومی یکی از پایگاه های سپاه در شهرستان گِه به همراه نیروهای خود به روستای زیروک آباد یورش برده و اقدام به تیراندازی هوایی کرده اند.

بدنبال این اقدام رئیس پایگاه عملیاتی شوشتری، اهالی روستای زیروک آباد جهت برخورد با این تیراندازی که باعث ایجاد رعب و وحشت بین زنان و کودکان شده، اعتراض کرده و پس از آن جانوک به همراه نیروهای خود به سمت شهروندان تیراندازی کرده اند.

براساس این گزارش، افشین حین تیراندازی نیروهای سپاه در حال فرار بوده که از پشت سر مورد هدف تیراندازی قرار گرفته و با اصابت گلوله جان خود را از دست داده است.

پس از این تیراندازی، ده ها خودروی نظامی به روستای زیروک آباد اعزام شده و تمام راه های ورودی و خروجی را بسته و روستا را در محاصره قرار داده اند.

گفتنی است که در تاریخ ۲۲ فروردین ماه جاری برادر رئیس این پایگاه با تیراندازی افراد ناشناس زخمی شده بود.

سلاح های توزیع شده توسط سپاه پاسداران در حالی جان شهروندان بلوچ را می‌گیرند که فعالان حقوق بشری و سیاسی بلوچستان و روحانیون همواره این سیاست رژیم جمهوری اسلامی ایران را مورد انتقاد قرار داده اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*