رئیس دولت پاکستان، پارلمان این کشور را منحل کرد

به گزارش رسانک، امروز یکشنبه ۱۴ فروردين ماه ۱۴۰۱، دفتر رئیس دولت پاکستان در توییتی گفته است که “عارف علوی، رئیس جمهور پاکستان پیشنهاد نخست‌وزیر پاکستان را برای انحلال مجلس شورای ملی تایید کرده است. این روند بنا بند اول مواد ۵۸ و ۴۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی پاکستان است.”

خبرگزاری رویترز هم به نقل از وزیر اطلاع رسانی پاکستان گفته است که انتخابات پارلمانی ظرف ۹۰ روز آینده برگزار خواهد شد.

پیشتر عمران خان، نخست‌وزیر، پس از تلاش مخالفان برای برکناری وی از قدرت که با مخالفت پارلمان روبرو شد، از رئیس جمهور این کشور خواسته بود که پارلمان را منحل کرده و انتخابات جدیدی را برگزار کند.

این درخواست و انحلال پارلمان پس از آن صورت گرفت که قاسم خان سوری، نایب رئیس پارلمان، امروز طرح رای عدم اعتماد به دولت عمران‌خان را رد کرد و آن را خلاف اصل ۵ قانون اساسی خواند.

گفتنی است که از بدو تاسیس کشور پاکستان تاکنون هیچ یک از نخست وزیران این کشور نتوانسته اند دوره پنج ساله نخست وزیری را به پایان برسانند زیرا ارتش در میان آشفتگی سیاسی و نفوذ مقامات ارشد خود همواره دولتی مطیع فرمان خود و نه مبتنی بر خواست مردم، روی کار آورده است. 

لازم به اشاره است که ارتش پاکستان در طول انتفاضه چهارم ملت بلوچ در شرق بلوچستان ده‌ها هزار شهروند بلوچ را کشته و زندانی کرده است. 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*