انتقاد مولوی ساداتی از هتک حرمت مقدسات اهل‌سنت و ناکارآمدی دولت در مقابله با کرونا

به گزارش رسانک، روز جمعه ۲۹ مرداد ماه ۱۴۰۰، مولوی ساداتی امام جمعه شهرستان شستون (سراوان) در فرازی از سخنان مراسم نماز جمعه در اشاره به تکرار اهانت به مقدسات اهل سنت در یک مراسم عزاداری در تهران گفت: امروزه نام حسین رضی الله عنه زنده است اما باید عمل و روش حسین زنده شود ، آنوقت ما حسینی و ادامه دهنده واقعی راه حسین هستیم.

امام جمعه شستون خاطرنشان ساخت: “خبرهایی شنیده شد که باعث تاسف است در ادعا و لوای محبت سیدنا حسین رضی الله عنه با برگزاری مراسم به اصحاب رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم ، برخی به خلفای راشدین بی ادبی و بی حرمتی نمودند.”

مولوی ساداتی ابراز داشت: اینگونه اعمال مردود است و این افراد تفرقه انداز و دشمن اسلام باید توسط مسئولین امر به قانون سپرده و مجازات شوند.

ایشان تصریح نمود: این افراد هتاک از انسانیت به دور هستند چه برسد به اسلام ، با دشنام و بدگویی و سخنان زشت به فرد کافر هم گفته نمی شود اما اینگونه افراد؛ مسلمانان اولیه از ازواج مطهرات و یاران رسول الله علیه و آله و سلم را که ایران و جهان مدیون احسانات و عملکرد درخشان آنان است به جای قدردانی مورد اهانت قرار می دهند.

همچنین مولوی سید عبدالصمد ساداتی طی سخنانی در اشاره به عملکرد ضعیف بهداشت و درمان ایران و شهرستان شستون و لزوم شفاف سازی و پاسخگویی ، گفت: چرا ایران باید آلوده ترین نقطه دنیا به کرونا باشد ، باید جوابگوی این وضعیت شد که با ناکارآمدی و بی مسئولیتی و مافیا با جان مردم بازی می شود.
آقای نمکی وزیر بهداشت با همه کم کاری ها و پنهان کاری ها لوح تقدیر می گیرد و کسانیکه بجای رسیدگی به این شرایط با لوح تقدیر از او حمایت کردند باید از خدا بترسند و از خلق خدا شرم کنند.

امام جمعه شستون تصریح کرد: “در شرایط کرونا در کشور و وضعیت بهداشت و درمان شهرستان شستون تاسف بار است ، سابقه عدم رسیدگی به بیماران و مرگ و میر بالاخص در شستون که محرز شده موجب بدبینی و بی اعتمادی مردم از مراجعه به بیمارستان‌ها است که در خانه‌ها به درمان می پردازند.

مولوی ساداتی افزود: مسئولان بهداشت و درمان برای حفظ سمت خود از یکدیگر تعریف می کنند و انتطار تقدیر دارند اما عملکرد مطلوب برای بهداشت و درمان دیده نمی شود در حالیکه کشور از ظرفیتهای بزرگی برای پیشرفت و رفاه مردم برخوردار است.

امام جمعه شستون در بخشی از سخنان در اشاره به اتفاقات کشور همسایه و تحولات افغانستان اظهار داشت: مردم افغانستان خواهان رفاه و امنیت و پیشرفت هستند که باید اجازه تعیین سرنوشت به مردم خود افغانستان داده شود اما ایجاد نظام آینده افغانستان موجب امیدها و از طرفی نگرانی است.

مدیر دارالعلوم زنگیان شستون افزود: راه حل صحیح صلح و ثبات و آبادانی افغانستان داخلی است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*