تجمع مردم روستای حیط کارگاه (نظرآباد) مقابل فرمانداری راسک در پی زیرگرفتن یک زن بلوچ توسط ماموران هنگ مرزی

به گزارش رسانک، روز سه‌شنبه ۲۵ آذر ماه ۹۹، جمعی از معتمدین، ریش سفیدان و خانواده “خدیجه دهانی” زن بلوچی که توسط ماموران هنگ مرزی در تاریخ ۲۲ آذرماه ۹۹ با خودرو زیر گرفته شده و جان خود را از دست داده بود، مقابل فرمانداری شهرستان راسک تجمع کردند.

مردم روستای “حیط” با تجمع مقابل فرمانداری شهرستان راسک، خواستار رسیدگی، دستگیری و محاکمه ماموران هنگ مرزی که یک زن بلوچ را با خودروی خود زیر گرفته بودند، شدند.

روز شنبه ۲۲ آذرماه ۹۹، خانواده دهانی پس از شرکت در یک مراسم عروسی در روستای میردوک در حال بازگشت به منزل خود بودند که در مسیر راه با نیروهای هنگ مرزی و اطلاعات لباس شخصی که چندین خودروی سوخت بر را توقیف کرده روبرو می شوند.

یکی از خودروهای توقیف شده دچار نقص فنی بوده که ماموران امنیتی در آن محل حضور داشته و با مشاهده خودروی دهانی توسط آنها، ماموران هنگ مرزی به سمت آنها تیراندازی کردند.

با پیاده شدن سرنشینان خودروی دهانی، ماموران هنگ مرزی با خودرو به سمت آنها حرکت کرده که “خدیجه دهانی” توسط ماموران هنگ مرزی و مقابل چشمان فرزندانش زیر گرفته شده و جان خود را از دست داده است.

لازم به ذکر است، اقدامات فراقانونی، تیراندازی بی ضابطه ماموران امنیتی و عدم دادرسی و پیگیری پرونده های آنها باعث شده تا این رفتارهای ماموران با شهروندان بلوچ نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*