اسماعیل حسین زهی: بلوچستان و سیستان ۱۱۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل دارد

به گزارش رسانک، اسماعیل حسین زهی نماینده عضو مجلس ایران در نشست علنی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود یک دهه است که به طور مرتب از مبادی رسمی آموزش و پرورش اعلام می‌شود که استان بلوچستان و سیستان ۱۲ هزار معلم کمبود دارد گفت که سرانه حوزه آموزشی این استان از میانگین کشوری کمتر است.

حسین زهی با انتقاد از وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: ”این وزارتخانه چه اقدام کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدتی برای ایجاد توازن بین رشد جمعیت دانش‌آموزی و تأمین معلم و کلاس برای دانش‌آموزان این استان دارد؟ چرا هنوز مدارس نابسامان و کلاس‌های بدون معلم یا متراکم و جمعیت ۱۱۰ هزار بازمانده از تحصیل در این استان مشاهده می‌شود؟“

وی همچنین از نبود برنامه زمان‌بندی شده برای تأمین نیروی انسانی بومی ماندگار در این منطقه و تعیین تکلیف نیروهای خرید خدمت و حق‌التدریسی انتقاد کرد.

گفتنی است که اگر تا سال گذشته، مدارس کپری، فضای نامناسب آموزشی و تهیه نوشت‌افزار از مسائل مدارس این استان بود، امروز، تلفن همراه و تبلت، تهیه ماسک و … هم به این مسائل اضافه شده است.

آنطور که مسئولان بلوچستان و سیستان می‌گویند ۷۱ درصد جمعیت دانش‌آموزی استان، ساکنان مناطق روستایی هستند که با کمبود امکانات رو به رو بوده‌اند و همین مسئله در شرایط کرونایی به یکی از دغدغه‌های اصلی کادر آموزشی تبدیل شده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*