مصادره اموال مالباختگان جاشکی توسط دولت

به گزارش رسانک، دولت ایران در صدد مصادره اموال بسیاری از مالباختگان روستانشین جاشکی میباشد که هیچ تسهیلات بانکی دريافت نکرده اند.

یک منبع آگاه در این باره گفت: “حکایت مردمی است که در روستاهای محروم جاشک در سال ۱۳۹۱ با تشویق و هدایت دهیاران روستا، فرمانداری و جهاد کشاورزی به‌عنوان طرح اشتغال‌زایی یک هکتار زمین در مقابل ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی نام‌نویسی کردند و در قالب تعاونی‌های کشاورزی روستایی ساماندهی شدند.

این منبع افزود: به دلیل عدم نظارت نهادهای درگیر در این طرح ازجمله استانداری‌، فرمانداری‌، جهاد و بانک کشاورزی نه‌ تنها شغل و درآمدی نصیبشان نشده بلکه تسهیلات بانکی پنج میلیارد تومان بنام همین روستائیان اخذ و به‌ حساب پیمانکار واریز شد و پیمانکار طرح را نیمه‌کاره رها کرد.

این در حالی است که این شهروندان با ۱۰ میلیارد تومان بدهی بانکی بعد از ۵ سال تلاش جهت رفع مشکل، اکنون سرپناه ۱۲۰ خانوار از آنها در آستانه مصادره قرارگرفته است، در صورتی که نه طرحی تحویل آنها شده و نه پولی به‌حسابشان رفته است.

اکنون با بدهی که به نامشان بوده، بدهکار میلیاردی‌ شده اند. اکثر این افراد زنان بیوه و سرپرست خانوار میباشند.

سیاست خارج کردن زمین های مردم در اقلیم بلوچستان از دست صاحبان اصلی سیاست تازه ای از رژیم جمهوری اسلامی ایران نیست ولی اکنون با شدت بسیار بیشتر و ترفندهای مختلفی در حال انجام است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*