پیدا شدن اجساد دو تن از صیادان لنج حادثه دیده طوفان شاهین

به گزارش رسانک، امروز دوشنبه ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۰ ، معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات بلوچستان و سیستان گفت: جسد ناخدای لنج مفقود شده بر اثر طوفان حاره‌ای شاهین در پسابندر از توابع شهرستان دشتیاری بعد از گذشت سه روز با تلاش نیروهای مردمی در نزدیکی ساحل پسابندر نقطه صفر مرزی دریایی ایران و پاکستان پیدا شد.

همچنین روز گذشته ۱۱ مهرماه، عطاءالله رئیسی از کشف جسد یکی دیگر از پنج صیاد مفقود شده خبر داده بود. این صیاد از اتباع خارجه اهل کشور افغانستان بوده است.

رئیسی گفته که بر اثر طوفان حاره ای شاهین در سواحل بلوچستان، خسارت های زیادی به لنج های صیادی، زیرساخت های بندر بریس، رمین و پسابندر، ایستگاه های برق و موج شکن ها وارد شده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات بلوچستان و سیستان همچنین گفته: در مجموع به‌جز شکسته شدن ۲ لنج، حدود ۱۰ قایق صیادی نیز آسیب دیده و ۲ قایق صیادی دیگر مفقود و در دریا سرگردان هستند که نیاز به اعزام بالگرد برای جست و جو و عملیات نجات در دریا است.

به گفته وی، تعداد ۳۰ قایق شکسته و لنج های صدمه دیده ۱۲ فروند در اثر طوفان بوده است و تقاضای اعتبار جهت راه اندازی اطفا حریق و ایمنی در بنادر صیادی استان هستیم.

لازم به ذکر است، بر اثر طوفان حاره ای شاهین در روز شنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۰، پنج تن از سرنشینان دو لنج صیادی غرق شدند که از این تعداد اجساد دو تن از آنها کشف و جستجو برای کشف سه تن دیگر همچنان ادامه دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*