وضعیت نامناسب آبرسانی در روستاهای شهرستان گِه

رسانک/ جمعی از مطالبه‌گران اهل گِه به منظور نشان دادن وضعیت آب آشامیدنی روستای چاکری کوچ، از این منطقه بازدید میدانی داشتند.

مشکل بی آبی در شهرستان گِه محدود به چاکری کوچ، چاهان نیست و بسیاری دیگر از مناطق این شهرستان و استان با این کمبود مواجه هستند.

به گفته اهالی این روستا از این چشمه علاوه بر انسان ،حیوانات وحشی مثل گراز و سگ هم آب استفاده می کنند که ۱۰۰درصد غیر قابل آشامیدن است.

در گزارشی دیگر؛ شهر سب_سوران با جمعیتی بالغ بر ۱۳ هزار نفر به صورت سقایی آبرسانی می‌شود.

بی‌آبی در گرمترین روزهای سال گلوی سیزده هزار شهروند سورانی را خشک کرده است؛ این بی‌آبی بی‌سابقه در سوران که در مدت دو ماه اخیر جریان دارد صدای مردم این شهر را در آورده است.

مردم محلی می‌گویند: در بعضی از مناطق آب اصلاً وصل نشده، حتی مردم سوران از آب‌های تولید شده کولرهای گازی استفاده می‌کنند و یا با گالن از مناطق مختلف آب شرب و شست‌وشو تهیه می‌کنند و یا نیروهای شهرداری به صورت سقایی به بعضی از خانه‌ها آبرسانی می‌کنند.

عدم توجه حاکمیت و دولت به وضعیت موجود در نقاط مختلف اقلیم بلوچستان نشانگر هرچه بیشترِ سوءاستفاده رژیم از منابع بلوچستان، فقط در جهت منافع خود است و مردم کوچکترین منفعتی از درآمدهای این منابع ندارند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*