نبود اینترنت، معضل بزرگ دانشجویان شهرستان سرباز در شرایط حاد کرونایی

به گزارش رسانک، دانشجویان روستاهای سردشت و کزور شهرستان سرباز در شرایط حاد کرونایی فاقد اینترنت می‌باشند.

با وجود شرایط بحرانی کرونا و اهمیت تغییر رویه تمامی ادارات از ارائه خدمات حضوری به سمت دنیای مجازی و فرا رسیدن فصل امتحانات دانشگاهی، دانشجویان روستاهای سردشت و کزور از توابع بخش نسکنت، شهرستان سرباز از دسترسی به اینترنت محروم هستند.

نبود اینترنت در منطقه سردشت – کزور و بخش نسکنت و قطع مداوم فیبر نوری‌، برای مردم خصوصا قشر دانشجویان و محصلین مشکلات عدیده ای به وجود آورده است.

یک منبع آگاه در این باره گفت: “به علت نبود اینترنت دانشجویان بی بضاعت این منطقه مسافتی به طول ۵۰ کیلومتر را تا مرکز شهرستان (کلات) برای دسترسی به اینترنت و شرکت در یک امتحان مجازی طی می‌کنند.”

مسئولین بدون توجه به نیازهای مردم و ساختارهای نامناسب خود برای فریب افکار عمومی در حالی از راه اندازی و بهره برداری کلاس های مجازی سخن می‌گویند که مردم بلوچ در نواحی مختلف بلوچستان و بالخصوص شهرستان هایی مانند سرباز، یا از نبود اینترنت رنج می‌برند و یا از اتصال اینترنتی بسیار ضعیفی برخوردارند.

این منبع افزود: “مردم منطقه سردشت و کزور خواهان پیگیری و رسیدگی هر چه سریعتر فرماندار و نماینده رژیم در مجلس به مشکلاتشان خصوصا معضل نبود اینترنت و مشکل بزرگ آسفالت جاده سردشت – کزور و بخش نسکنت می‌باشند.

ناگفته نماند که این جاده قریب به ده سال در حال کار می باشد و پیشرفت آن فقط ۲۰ کیلومتر گزارش شده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*