بازداشت برادر یکی از مخالفین رژیم توسط ماموران وزارت اطلاعات در شهر پیشن

به گزارش رسانک، روز شنبه ۱۱ بهمن ماه ۹۹، نیروهای اداره اطلاعات با یورش به منزل یک شهروند بلوچ به نام “حاصل حبیر” فرزند بشیراحمد اهل پیشن از توابع شهرستان راسک، وی را پس از ضرب و شتم بازداشت کرده و با خود بردند.

یک منبع مطلع در این مورد به رسانک گفت: ”حاصل برادر یکی از مخالفان رژیم جمهوری اسلامی ایران با نام الله داد است.“

این منبع افزود: ”ماموران امنیتی با خشونت به این منزل یورش برده و اعضای خانواده را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و وسایل موجود در خانه از قبیل یخچال را شکستند.“

وی اضافه کرد: ”همچنین مامورین دو خودرو را از منزل ایشان به سرقت بردند و شرط آزادی را تسلیم شدن “الله داد” عنوان کردند.”

از وضعیت و محل نگهداری” حاصل” اطلاعی در دست نیست. 

 در تاریخ ۷ بهمن ماه ۹۹ نیز نیروهای امنیتی و نظامی رژیم با یورش به منزل مادر الله داد، دایی وی به نام احمد حبیر را در روستای محمدآباد کشاری، به همراه همسرش بازداشت کرده بودند که پس از چند روز همسر احمد آزاد شد. 

گفتنی است که حدود ۹ سال پیش نیز نیروهای امنیتی پدر و برادر کوچکتر الله داد را بازداشت کرده بودند و در قبال آزادی آنها درخواست مشابهی مطرح کرده بودند که با مخالفت الله داد روبرو شده و نهایتا پدر و برادر کوچکترش پس از یک ماه بازداشت آزاد شدند.

لازم به ذکر است، در روزهای اخیر فشار به بسیاری از شهروندان بلوچ به دلیل عضویت بستگان آنها در گروه های مخالف نظام وارد مرحله تازه ای شده هست که رژیم به صراحت، شرط آزادی آنها را تسلیم شدن وابستگان این افراد ذکر کرده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*