ضرب و شتم شدید یک نوجوان بلوچ توسط شهروندان یزدی در این شهرستان

به گزارش رسانک به نقل از حال وش، صبح امروز دوشنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱، یک نوجوان بلوچ که برای یافتن کار به شهرستان یزد سفر کرده، توسط برخی از شهروندان این شهر مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت.

هویت این شهروند بلوچ “محمد دشتی” ۱۸ ساله، اهل روستای کافه بلوچی شهرستان سرباز و ساکن روستای کُناری از توابع بخش پسکوه واقع در شهرستان سب سوران عنوان شده است. 

در این گزارش به نقل از یک منبع آمده است که محمد پس از خارج شدن از منزل در یزد، توسط اشخاصی نژادپرست مورد ضرب و شتم و اهانت قرار گرفته است. 

این منبع افزوده است محمد در تماسی که از بیمارستان داشته به خانواده خود خبر داده که افرادی در مسیر منزل و محل کارش جلوی وی را گرفته و از وی پرسیده اند، اهل کجا هستی و محمد به آنها گفته که بلوچ هست و اهل بلوچستان می باشد.

گفتنی است که ضاربان او را تهديد کرده اند که حق بیرون آمدن از منزل با لباس بلوچی را ندارد و چنانچه دوباره با لباس بلوچی قدم بزند، کشته خواهد شد. 

محمد دشتی سه ماه پیش برای جستجوی کار ابتدا به بندرعباس رفته و سپس از آنجا به شهرستان یزد رفته و در یک ساختمان مشغول به کارگری مشغول بوده است. 

لازم به ذکر است در روزهای اخیر و پس از مورد حمله قرار گرفتن چند روحانی در مشهد؛ ویدئو، تصاویر و فایل های صوتی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می دهد افراد نژادپرست و متعصب مذهبی ایرانی اقدام به ضرب و شتم و تهدید مهاجران افغانستانی کرده و بلوچ ها نیز بدلیل شباهت لباس مورد حمله قرار گرفته اند. 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*