تیراندازی نیروهای لباس شخصی به سوی مردم خاش و بازداشت خشونت آمیز دو شهروند و فحاشی به مردم

به گزارش رسانک، امروز شنبه ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۳، نیروهای اطلاعات انتظامی با لباس شخصی با یورش به یک منزل مسکونی در محله ولی آباد خاش، اقدام به تیراندازی نموده و با فحاشی و الفاظ رکیک دو شهروند بلوچ را با خشونت بازداشت کردند.

از هویت این دو شهروند بازداشت شده تا لحظه تنظیم‌ خبر اطلاعی در دست نیست.

بر اساس این گزارش، نیروهای اطلاعات انتظامی خاش با فرماندهی فردی با فامیلی “پیری” اهل زابل با یورش به محله ولی آباد خاش به سوی مردم تیراندازی کردند و وقتی با اعتراض شهروندان روبرو شدند با فحاشی و الفاظ رکیک مردم را خطاب کرده و متفرق کردند.

گفتنی است که دو شهروند بازداشت شده سرنشین خودروی سوختبری بودند که از ترس توقیف خودرویشان وارد محله ولی آباد و منزل مسکونی شده بودند که نیروهای نظامی بدون داشتن حکم قضایی وارد منزل شده و آنان را با خشونت بازداشت کردند.

لازم به ذکر است در روز دوشنبه ۸ مرداد ماه جاری نیز نیروهای امنیتی و نظامی با دستکم ۲۰ خودرو به روستای قادرآباد از توابع شهرستان خاش یورش برده و بدون ارائه حکم قضایی اقدام به تفتیش منازل شهروندان نموده‌اند که این امر منجر به اعتراض اهالی روستا شده بود و در مقابل نیروهای نظامی اقدام به تیراندازی کردند که یک زن بلوچ به نام “زلیخا گمشادزهی” جان خود را از دست داد و سه تن دیگر از جمله یک نوجوان ۱۶ ساله و یک مرد حدودا ۳۵ ساله مجروح شده و دستکم پنج تن دیگر نیز بازداشت شده بودند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*