کشته و زخمی شدن دستکم هفت سوختبر بلوچ در پی تیراندازی سارقین مسلح در مرز سراوان

به گزارش رسانک، شامگاه روز گذشته ٧ دی ماه ۱۴۰۲، راهبندان و تیراندازی سارقان مسلح در مسیر سوختبران در منطقه کله‌گان جالک، از توابع شهرستان شستون (سراوان) منجر به کشته شدن دستکم پنج نفر و مجروح شدن دو نفر دیگر شد.

هویت یکی از سوختبران کشته شده، “قوس الدین شاهوزهی”، ٣٢ ساله، فرزند باب الدین، متاهل و دارای سه فرزند و اهل روستای شورو واقع در منطقه گوهرکوه شهرستان خاش و هویت دو سوختبر مجروح “حامد شه بخش” و دیگری با فامیلی “براهویی”، هر دو نفر اهل زاهدان عنوان شده است.

از هویت سایر کشته شدگان تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست. 

گفته می‌شود که قوس الدین از زندانیان رای باز بوده که پنج سال پیش به اتهامات مواد مخدر در شیراز بازداشت شده و حدود یک سال قبل به عنوان زندانی رای باز در حال سپری کردن محکومیت خود از زندان عادل آباد بوده و بدلیل نبود شغل مناسب مجبور شده با موتورسیکلت که تنها سرمایه‌اش بوده، به کار سوختبری روی بیاورد. 

بر اساس این گزارش، سارقین مسلح با راهبندان مسیر موتورسیکلت های سوختبر به سمت تعدادی از آنها تیراندازی کرده‌اند که دستکم پنج نفر کشته و دو نفر مجروح شده اند. 

افراد کشته و مجروح شده توسط مردم محلی و دیگر سوختبران به سردخانه و بیمارستان رازی شهرستان سراوان منتقل شده‌اند.

همچنین گزارش های دریافتی متعدد از مناطق مرزی سراوان نشان می‌دهد که اخیراً برخی نهادهای امنیتی و نظامی از جمله مرصاد، اداره اطلاعات و سپاه پاسداران با مسلح کردن افراد شرور و نشان دادن چراغ سبز، از آنها خواسته اند که با ایجاد ناامنی و سرقت‌های مسلحانه جلوی سوختبران بلوچ را گرفته و مانع کار کردن آنها شوند.

لازم به ذکر است که طی چند ماه اخیر خبرهای زیادی در رابطه با تیراندازی افراد مسلح به سمت سوختبران و خودروهای باربر و “افغان کِش” در مناطق مرزی شستون (سراوان) مخابره شده است. 

https://whatsapp.com/channel/0029VaDp6y3HwXbIpfxOhE2f

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*