کمبود و عدم تخصیص معلم به برخی از مدارس شهرستان راسک با گذشت بیش از سه ماه

به گزارش رسانک، با گذشت بیش از سه ماه از آغاز سال تحصیلی ١۴٠٢_١۴٠٣،. بسیاری از مدارس در مناطق مختلف خصوصاً مرزی شهرستان راسک با نبود و کمبود معلم مواجه هستند.

تصاویر و گزارش‌های دريافتی از روستای “جکی” واقع در منطقه مرزی شهرستان راسک حاکی از آن است که مدرسه مهرورزان این روستا با گذشت سه ماه همچنان معلم ندارد و دانش آموزان این روستا عملاً از دروس عقب افتاده‌اند.

همچنین مدرسه احمدآباد بگان با جمعیت حدودا هفتاد نفری از دانش آموزان فقط با یک معلم و مدارس دو روستای کریم آباد و علی آباد که تحت نظر روستای بگان هستند نیز هر کدام با هفتاد دانش آموز فقط با یک معلم در دو شیفت صبح و بعد از ظهر اداره می‌شوند و این معلم عملاً به سختی در حال اداره دو مدرسه با ١۴٠ دانش آموز می‌باشد.

به گفته اهالی این مناطق، کمبود و نداشتن معلم برای این روستاها بارها توسط آنها به اداره آموزش و پرورش شهرستان راسک گزارش شده و از مسئولان درخواست معلم شده ولی تاکنون هیچگونه اقدامی جهت رفع مشکلات انجام نشده است.

این در حالی است که بسیاری از معلمان خرید خدمات نیز که اخیراً (آذر ماه ۱۴۰۲) بدلیل معوقات حقوق و تبدیل وضعیت اعتصاب کرده‌اند توسط مدیران و حراست اداره آموزش و پرورش شهرستان راسک تهدید به اخراج شده‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*