ناپدید شدن یک نوجوان بلوچ در زاهدان

به گزارش رسانک، شامگاه روز دوشنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۲، یک نوجوان ۱۷ ساله بلوچ دارای کارت هویتی طلایی (کارت اقامت موقت) که برای خرید از خانه خود در زاهدان خارج شده با گذشت بیش از بیست و چهار ساعت همچنان موبایل وی خاموش و هیچ اطلاعی از وضعیت او در دسترس نیست.

هویت این نوجوان بلوچ، «اسماعیل خروط» ۱۷ ساله، فرزند نصیر، پدر اهل افغانستان و مادر ایرانی عنوان شده که از طریق مادر دارای کارت شناسایی طلایی و یا کارت اقامت موقت در زاهدان می‌باشد.

گفته می‌شود که اسماعیل برای خرید از منزل خود واقع در خیابان امیرالمومنین خارج شده و هیچ خبری از وی نیست و موبایل او نیز خاموش شده است.

هم اکنون خانواده‌ این شهروند بلوچ بسیار نگران هستند و به بیمارستان های شهر و کلانتری نیز مراجعه کرده‌اند، اما هیچ اطلاعی از سرنوشت و وضعیت وی پیدا نکردند.

به گفته منابع، این نگرانی وجود دارد که وی توسط نیروهای نظامی بعنوان اتباع کشور افغانستان بازداشت شده باشد، اما با مراجعه به مراکز مربوط کسی پاسخگو نبوده است.

لازم به ذکر است کارت طلایی به کارت شناسایی موقتی گفته می‌شود که اتباع کشورهای خارجی برای اقامت دریافت می‌کنند. این کارت از جمله به کسانی که پدر آنها خارجی و مادر ایرانی داشته باشند، داده می‌شود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*