فراخواندن “عامر دادآفرین” به زندان زاهدان جهت اجرای حکم حبس

به گزارش رسانک، امروز یکشنبه ٣ دی ماه ۱۴۰۲، شعبه اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان، “عامر دادآفرین”، فرزند خانم فریبا بلوچ، از فعالان حقوق بشری و حوزه زنان بلوچستان را به زندان زاهدان جهت اجرای حکم حبس فراخواند.

عامر ١٨ ساله به همراه دایی خود، “محمد ملازهی” ٢۵ ساله در شامگاه ٢٨ خرداد ماه ۱۴۰۲ در ورودی شهر ایرانشهر توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت و طی دو جلسه دادگاه پرابهام به اتهامات “تبلیغ علیه نظام و توهین به مقدسات” به یک سال حبس تعلیقی و جریمه نقدی در دادگاه اول و دو سال ممنوعیت خروج از کشور و ابطال گذرنامه در دادگاه دوم محکوم شده بودند.

بر اساس این گزارش، از یک سال حبس صادر شده، دو ماه قابل اجرا می‌باشد و با توجه به ۴۴ روز حبس در دوره بازداشت، عامر بایستی شانزده روز در زندان محبوس بماند که با رایزنی های وکیل این شهروند بلوچ و کسر پنج روز دیگر، حبس وی به یازده روز تقلیل یافته است.

لازم به ذکر است که عامر به همراه محمد روز یکشنبه ٨ مرداد ماه ۱۴۰۲ با تودیع قرار وثیقه، از زندان مرکزی زاهدان آزاد شده بودند.

فعالان حقوق بشری معتقدند که هدف جمهوری اسلامی از این بازداشت ها تحت فشار گذاشتن خانم بلوچ جهت متوقف کردن فعالیتهایش می باشد.


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*