آزادی دکتر مهرنگ بدنبال گسترش اعتراضات در نقاط مختلف/ درخواست بانُک مهرنگ از رسانه‌ها، سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری جهت حمایت

به گزارش رسانک، امروز پنجشنبه ٣٠ آذر ماه ۱۴۰۲، بدنبال گسترش اعتراضات و بپاخاستن مردم در ده‌ها شهر شرق بلوچستان دستگاه قضایی رژیم جمهوری اسلامی پاکستان بانُک دکتر “مهرنگ بلوچ” را تحت شرایطی آزاد کرد.

بانک مهرنگ، رهبر کاروان اعتراضی ملت بلوچ که از جنوب بلوچستان آغاز شده و با راهپیمایی در شهرهای مختلف به اسلام آباد رسیده بود، پس از آزادی گفت: او به همراه شماری زیادی از کودکان ، زنان و مردان توسط نیروهای نظامی بازداشت شده است.

وی ادامه داد که در بازداشتگاه علاوه بر اینکه تلفن هایشان ضبط شده، آنها حتی نتوانسته اند با وکلای خود نیز ارتباط برقرار کنند و شرایط بازداشتگاه کاملاً غیرانسانی بوده بطوریکه در یک فضای کم بیش از پنجاه نفر را محبوس کرده و به آنها غذا نیز نداده‌اند.

بانُک دکتر مهرنگ گفت: پس از آنکه حال یکی از همراهان ما خراب شده از مسئولان درخواست انتقال به بیمارستان داشته‌ایم که در ادامه اقدامات غیرقانونی وی از درمان منع شده است.

بر اساس گفته‌های مهرنگ بلوچ، دستگاه قضایی به آنها دستور داده تا به شهر شال (کویٹه) برگردند زیرا اجازه برپایی تحصن و اعتراض در شهر اسلام آباد به آنها داده نمی‌شود.

رهبر این جنبش مردمی در پایان از سازمان های بین المللی حقوق بشری و رسانه‌ها درخواست حمایت کرده و از آنها می‌خواهد که این مسئله حقوق بشری را جدی گرفته و در حمایت از مردم به آنها ملحق شوند و در مقابل نسل کشی و ناپدیدسازی قهری شهروندان بلوچ سکوت نکنند زیرا این جنبش تا رسیدن به حق خود ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است که شب گذشته، نیروهای نظامی و امنیتی رژیم جمهوری اسلامی پاکستان پس از مقاومت معترضان و اصرار به اجازه ورود به شهر اسلام آباد به معترضان حمله کرده و با گاز اشک‌آور و لت و کوب باعث به خشونت کشیده شدن تظاهرات مسالمت آمیز و بازداشت شماری از مردم بلوچ شدند.
@rasanknews
کانال واتساپ رسانک
https://whatsapp.com/channel/0029VaDp6y3HwXbIpfxOhE2f

گروهخبریتحلیلی_رسانک

نهبهجمهوریاسلامی #نظامیانغیربومی #اعتراضاتسراسری #بلوچ #نقضحقوق_بشر #بلوچستان

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*