اعدام دستکم یک شهروند در زندان زاهدان به اتهام جاسوسی برای اسرائیل

به گزارش رسانک، امروز شنبه ٢۵ آذر ماه ۱۴۰۲، بر اساس خبر منتشر شده از خبرگزاری مرکز رسانه قوه قضائیه رژیم جمهوری اسلامی ایران، دستکم یک شهروند در زندان زاهدان اعدام شده است.

در این گزارش به هویت فرد اشاره‌ای نشده ولی گفته شده که برای وی به اتهامات “جاسوسی به نفع اسرائیل، جمع آوری اطلاعات طبقه بندی شده و در اختيار قرار دادن اطلاعات به افسر سرویس جاسوسی موساد، بر هم زدن نظم کشور و تبلیغ به نفع گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی” حکم اعدام از سوی دادگاه انقلاب زاهدان صادر شده است.

بر اساس این گزارش، هم دیوان عالی کشور و هم عفو مرکزی قوه قضائیه، فرجام خواهی حکم بدوی وی را رد کرده اند.

گفتنی است که روز ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱، اداره اطلاعات استان بلوچستان و سیستان اعلام کرد که نیروهایش سه نفر را با نام‌های اختصاری “م ـ س، م ـ ز، الف ـ ق”، در این استان به اتهام جاسوسی برای سازمان اطلاعات و عملیات ویژه اسرائیل (موساد)، با حکم قضایی بازداشت کرده‌اند.

در اطلاعیه این نهاد توضیحی درباره ملیت بازداشت‌شدگان و چگونگی بازداشت آنها داده نشده بود.

در همین راستا در روز ٣١ خرداد ماه ١۴٠١، مهدی شمس آبادی، دادستان شهر دُزاپ (زاهدان) گفت: افرادی که دو ماه پیش به اتهام جاسوسی برای اسرائیل در استان بلوچستان و سیستان دستگیر شده بودند، دستور «ترور دانشمندان هسته‌ای» ایران را هم داشته‌اند.

لازم به ذکر است که با توجه به روند پرونده و اعتراضاتی که فرد متهم بر اساس اعلام خبرگزاری قوه قضائیه بر روی احکام صادره زده، ابهاماتی در نحوه رسیدگی به پرونده دیده می شود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*