کشته و زخمی شدن دستکم دو شهروند عادی بلوچ به ظن اعضای جیش العدل توسط تیراندازی نیروهای نظامی در راسک

به گزارش رسانک، امروز جمعه ٢۴ آذر ماه ۱۴۰۲، پس از پایان درگیری نیروهای جیش العدل و نیروهای نظامی در مرکز فرماندهی انتظامی راسک، نیروهای نظامی به سمت دو شهروند بلوچ در سطح خیابان های شهر راسک تیراندازی کرده و منجر به کشته و زخمی شدن آنها شدند.

هویت این دو شهروند بلوچ “احمد درخشان” معروف به معین الدین، ۲۰ ساله، فرزند دادکریم و هویت شهروند زخمی “امان الله چاریزهی” اهل ایرانشهر و ساکن راسک عنوان شده است.

مقامات نظامی در حالی این شهروندان را از اعضای جیش العدل معرفی کرده‌اند که این دو نفر پس از پایان حمله نیروهای جیش العدل در اطراف مرکز فرماندهی برای اطلاع از وضعیت موجود به اطراف این محل رفته‌اند که توسط نیروهای سپاه مورد هدف قرار گرفته‌اند.

بدنبال دو مورد تیراندازی جداگانه نیروهای سپاه به سمت این شهروندان، احمد کشته و امان الله پس از زخمی شدن بازداشت شده است.

رسانه های حکومتی با انتشار تصویر پیکر احمد مدعی شدند که وی یکی از اعضای جیش العدل است که خانواده و بستگان وی قویا این موضوع را رد کرده و اعلام کردند که منزل احمد در کنار مرکز فرماندهی انتظامی راسک قرار دارد.

همچنین امان الله در شهر راسک به کار آرایشگری مشغول بوده و در فاصله چندصد متری مقر انتظامی در مقابل بانک ملی مورد هدف تیراندازی مستقیم نیروهای سپاه قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که پیکر احمد هم اکنون در سردخانه بیمارستان ولایت راسک است و امان الله پس از اصابت گلوله توسط نیروهای نظامی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*