تصویری از “امان الله چاریزھی”، شهروند عادی مجروح و بازداشت شده پس از درگیری راسک

به گزارش رسانک، امروز جمعه ٢۴ آذر ماه ۱۴۰۲، پس از پایان درگیری نیروهای جیش العدل و نیروهای نظامی در مرکز فرماندهی انتظامی راسک، نیروهای نظامی به سمت دو شهروند عادی بلوچ در سطح خیابان های شهر راسک تیراندازی کرده و منجر به کشته و زخمی شدن آنها شدند.

هویت این دو شهروند بلوچ “احمد درخشان” معروف به معین الدین، ۲۰ ساله، فرزند دادکریم و هویت شهروند زخمی “امان الله چاریزهی” اهل ایرانشهر و ساکن راسک عنوان شده است.

بدنبال دو مورد تیراندازی جداگانه نیروهای سپاه به سمت این شهروندان، احمد کشته و امان الله پس از زخمی شدن بازداشت شده است.

امان الله در شهر راسک به کار آرایشگری مشغول بوده و در فاصله چندصد متری مقر انتظامی در مقابل بانک ملی مورد هدف تیراندازی مستقیم نیروهای سپاه قرار گرفته است.

این شهروند اصالتاً اهل ایرانشهر است ولی در راسک و در خانه برادر خودش که برای کارگری به شهرستان رفته، همراه با مادر و همسر برادرش زندگی می‌کرده است.

نیروهای نظامی پس از مجروح کردن امان الله وی را بازداشت کرده و به ایرانشهر منتقل کرده‌اند ولی از وضعیت سلامت وی اطلاعی در دست نیست.

همچنین منزل احمد در کنار مرکز فرماندهی انتظامی راسک قرار دارد و پس از پایان تیراندازی ها از روی کنجکاوی به خیابان آمده است. وی مدتی پیش خدمت اجباری سربازی خود را از ارتش به پایان رسانیده و بدلیل پوشش اورکت ارتشی، نیروهای نظامی به ظن اینکه او از اعضای جیش العدل است به سویش تیراندازی کرده‌اند که مورد اصابت گلوله از ناحیه گلو شده است.

رسانه های حکومتی با انتشار تصویر پیکر احمد مدعی شدند که وی یکی از اعضای جیش العدل است که خانواده و بستگان وی قویا این موضوع را رد کرده‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*