احضار و تهدید شماری از مدیران حوزه‌های علمیه زاهدان توسط اطلاعات سپاه/ رد مرز کردن طلاب بازداشت شده

به گزارش رسانک، طی روزهای گذشته (٢١ و ٢٢ آذر ماه ۱۴۰۲) شمار زیادی از مدیران و مسئولان حوزه‌های علمیه شهرستان زاهدان پس از احضار به اطلاعات سپاه تهدید به بازداشت و پرونده سازی در صورت پذیرش شهروندان بلوچ بدون شناسنامه و طلبه خارجی شدند.

گفته شده که مقامات امنیتی این مدیران و مسئولان را تهدید به “برخورد جدی” کرده‌اند و دستور داده شده تا در صورت آمدن طلبه بدون شناسنامه و مهاجر خارجی فوراً آن را به نهادهای امنیتی معرفی کنید.

گفتنی است که روز دوشنبه ٢٠ آذر ماه ۱۴۰۲، بدنبال یورش نیروهای امنیتی و لباس شخصی به چندین حوزه علمیه اهل سنت شماری از طلاب بازداشت شده و در همين راستا حوزه علمیه مولانا عبدالعزیز بدلیل بازداشت اکثر طلاب آن توسط نیروهای امنیتی بصورت کامل تعطیل شد.

لازم به ذکر است که روز گذشته ٢٢ آذر ماه ۱۴۰۲، دستکم ٢٩ تن از طلبه های بازداشت شده دو حوزه علمیه اهل سنت با اتوبوس به مرز میلک زابل منتقل شده و به افغانستان رد مرز شده‌اند و حدود سی تن از کودکان و نوجوانان آزاد و بیشتر افراد بازداشتی در اردوگاه الغدیر زاهدان به سر می‌برند و دستگاه‌های امنیتی از بستگان آنها درخواست مدارک شناسایی کرده‌اند.
@rasanknews
کانال واتساپ رسانک

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*