اعتصاب گسترده معلمان خرید خدمات در بلوچستان و حاضر نشدن سر کلاس‌های درس

به گزارش رسانک، امروز شنبه ١٨ آذر ماه ۱۴۰۲، معلمان خرید خدمات آموزشی در مناطق مختلف استان بلوچستان و سیستان با اعتصاب گسترده و حاضر نشدن سر کلاس های درس خواستار رسیدگی به وضعیت شغلی و دریافت حقوق و معوقات خود شدند.

بر اساس گزارش های دریافتی، این معلمان طی ٩ سال اخیر با وعده و وعیدهای پوشالی مسئولان در بلاتکلیفی بوده‌اند و هیچگونه اقدامی در جهت امنیت شغلی و معیشتی آنها صورت نگرفته است.

همچنین برای این معلمان در طول سال‌های گذشته هیچگونه بیمه ای نیز نداشته‌اند و همچنان حقوق سال گذشته شان نیز به آنها پرداخت نشده است.

گفتنی است که اکثر این افراد جزو کسانی هستند که در آزمون استخدامی قبول شده اند، اما در مصاحبه و گزینش به دلایل واهی رد شده و مسئولین به جای آنان، نیروهای غیربومی را استخدام کرده اند.

نیروهای غیربومی علاوه بر گرفتن قبولی از امتيازات مصوب شده جدید همچون متاهلی و فرزند آوری بهره مند هستند، در حالی که در بلوچستان به نیروهای بومی، هیچ امتیازی تعلق نمی گیرد.

لازم به ذکر است که اعتصابات گسترده این معلمان باعث شده تا امروز کلاس های درس بسیاری در مناطق بنت، آشار، دشتیاری، راسک و… به تعطیلی بیانجامد.


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*