تکمیلی-کشته و زخمی شدن سه شهروند بلوچ

کشته و زخمی شدن سه شهروند بلوچ توسط نیروهای نظامی در زاهدان

به گزارش رسانک، شامگاه پنجشنبه ٩ آذر ماه ۱۴۰۲، سه شهروند بلوچ در منطقه کشاورز زاهدان توسط نیروهای انتظامی بدون هشدار قبلی با شلیک مستقیم کشته و زخمی شدند که یکی از کشته شدگان از بازداشتی های اعتراضات و دوست نزدیک خدانور لجه ای می‌باشد.

هویت دو شهروند بلوچ کشته شده، “ناصر بارانزهی ( براهویی)” ۲۷ ساله، فرزند عبدالغفار (اکبر) و “عبدالستار صفرزهی (مینگل)”، ۳۰ ساله، فرزند عبدالمجید، و هویت شهروند زخمی شده “عزیز شاهوزهی”، حدودا ۲۸ ساله فرزند ولی‌محمد، هر سه اهل منطقه شیرآباد زاهدان عنوان شده اند.

بر اساس این گزارش، ناصر از دوستان نزدیک خدانور لجه ای که در تاریخ ٢٨ دی ماه ١۴٠١ در حالی که قصد شرکت در مراسم تشییع جنازه یکی از مجروحین جمعه خونین زاهدان به نام منصور هرمزی که روز قبل از آن جان باخته بود را داشت بازداشت و سپس در تاریخ ٢۴ اسفند ماه آزاد شده بود، به همراه دو دوست خود عبدالستار و عزیز به وسیله خودرو پژو ۴۰۵ در حال تردد در منطقه کشاورز، خیابان وحدت بودند که بدون هشدار و ایست قبلی توسط نیروهای انتظامی که از قبل در آنجا حضور داشتن هدف شلیک مستقیم گلوله قرار گرفتند.

در پی این تیراندازی ناصر و عبدالستار با اصابت چندین گلوله به ناحیه سر و سینه جان خود را از دست داده‌ و عزیز با اصابت دو گلوله به ناحیه پا و پهلو بشدت مجروح شده و توسط نیروهای نظامی بازداشت و به بیمارستان خاتم الانبیاء منتقل شده و در بخش مراقبت‌های ویژ بسر می‌برد.

در گزارش حال وش آمده است که عزیز بصورت بازداشت و مراقبت نیروهای نظامی بستری است و اجازه همراهی بیمار خانواده داده نمی‌شود و ملاقاتی نیز به خانواده داده نشده است. همچنین یکی از نیروهایی که از اتاق وی حفاظت می‌کنند به بستگان ایشان گفته مامورین اشتباها به گمان اینکه آنها مسلح بودند به آنها شلیک کرده‌اند اما پس از شلیک و کشته و مجروح کردن آنها در بازرسی از خودروی آنها هیچ اسلحه‌ای کشف نشده و بخاطر اینکه خانواده قربانیان جایی شکایت نکنند توسط مقامات قضایی به عنوان سارق معرفی شده‌اند.

قابل ذکر است پس از کشته و مجروح شدن این سه شهروند توسط مامورین نظامی فرمانده انتظامی بلوچستان و سیستان در گفتگو با رسانه های حکومتی تیراندازی به سوی این شهروندان را تحت عنوان سارقین مسلح که قصد سرقت از منزل یک شهروند را داشتند عنوان کرده بودند.


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*