از هر ۱۰۰ دانش آموز استان، کمتر از ۴۰ نفر موفق به کسب دیپلم می شوند/ کمبود ۱۴ هزار و ۵۰۰ معلم در استان

به گزارش رسانک، معین الدین سعیدی عضو مجلس ایران از چابهار گفت: “از هر ۱۰۰ نفر دانش آموز در سیستان و بلوچستان، کمتر از ۴۰ نفر موفق به کسب دیپلم می‌شوند و عمدتا ریزش تحصیلی رخ می‌دهد.”

معین الدین سعیدی همچنین نسبت به تردد دانش آموزان روستای جکیگور با کمپرسی و تریلی برای رسیدن به مدرسه و سانحه آتش گرفتن مینی بوس حامل دانش آموزان در شهرستان قصرقند واکنش نشان داد.

سعیدی گفت: ما در کل استان بلوچستان و سیستان مشکل طرح روستامرکزی و جابه‌جایی دانش آموزان را داریم که به شدت موجب ریزش تحصیلی و افزایش تعداد بازماندگان از تحصیل شده است.

وی تاکید کرد: “حدود ۱۰ درصد از بازماندگان از تحصیل در کشور در استان بلوچستان و سیستان هستند و بیشتر هم دختران را در برمی گیرد. در واقع از هر ۱۰۰ نفر دانش آموز بلوچستان، کمتر از حدود ۴۰ نفر موفق به کسب دیپلم می‌شوند و عمدتا ریزش تحصیلی رخ می‌دهد.”

وی پیرامون کمبود معلم در بلوچستان افزود: “در کشور بنا بر گزارش همکاران کمیسیون آموزش ۲۳ هزار کلاس فاقد معلم داشتیم؛ همین حالا در استان بلوچستان و سیستان حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ معلم کم داریم و شاهد هستیم که یک معلم چندین پایه آموزشی را تدریس می‌کند.”


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*