در میان بی تفاوتی مسئولان، قیمت سیلندر گاز در بلوچستان چندبرابر شد

رسانک/ در میان بی تفاوتی مسئولان حکومتی و دولتی در بلوچستان، توزیع نابسامان یارانه سوخت در استان و عدم اختصاص آن به افراد مستحق، باعث سوءاستفاده و قاچاق فرآورده‌ها شده و قیمت هر سیلند گاز در برخی نقاط به چهارصد هزار تومان رسیده است.

این در حالی است که کمتر از ده درصد بلوچستان به گاز شهری دسترسی دارند. بصورتی که در مرکز بلوچستان، شهر دزاپ (زاهدان) بیشتر مناطق از سیلندر گاز استفاده می کنند.

بسیاری از شهروندان و فعالان اجتماعی استان بلوچستان و سیستان معتقدند که با توجه به بی‌کفایتی و عدم توجه مسئولان به این افزایش قیمت ها، دادستان کل به عنوان مدعی العموم وارد کار شده و عکس العمل نشان دهد.

گفتنی است که در پوشش گاز رسانی شهری به مناطق محروم، هر خانواده در شهرهای زابل، چابهار و حاشیه زاهدان و روستاها سهمیه‌ای دریافت می‌کند، اما این سهمیه کفایت مخارج ماهیانه خانواده‌ها را نمی‌کند و این مسئله برای خانوارهایی که شناسنامه ندارند به مراتب مشکلات بیشتری بوجود آورده است.

همچنین، با دو نرخی بودن نرخ گاز مایع در بعضی شهرها و برخی از نانوایی‌ها، مردم با مشکلات جدید روبرو هستند.

بنا به اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در منطقه زاهدان، توزیع گاز مایع برای مصرف‌کنندگان بی‌بهره از گاز شهری با نرخ مصوب یارانه‌ای ادامه دارد. این تصمیم باعث افزایش چشمگیر قیمت گازمایع شده و بر دوش مردم بار سنگینی افزوده است. در حالی که مسئولان تأثیر این تصمیم را کمتر از حد تصور می‌کنند، اما واقعیت نشان می‌دهد که این موضوع به ویژه بر خانوارهای محروم تأثیرگذار است.



Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*