مولوی عبدالرشید شه بخش: دستگاه قضا با جدیت و قاطعیت به پرونده جمعه های خونین زاهدان و خاش رسیدگی کند

به گزارش رسانک، روز جمعه ٢۶ آبان ماه ۱۴۰۲، مولوی عبدالرشید شه‌ بخش، امام جمعه اهل سنت زابل با انتقاد از عدم رسیدگی به فاجعه جمعه های خونین زاهدان و خاش اظهار داشت: طی یک سال از حادثه جمعه های خونین زاهدان و خاش، به‌جای دلجویی از اهل‌ سنت مظلوم، هر روز مسائل و مشکلات جدیدی پیش می‌آید.

وی ادامه داد: اخیراً تعدادی از علما و جوانان بازداشت شده‌اند. ما انتظار داریم دستگاه قضا با جدیت و قاطعیت و بدون در نظرگرفتن مذهب و پارتی، به پرونده جمعه‌های خونین زاهدان و خاش رسیدگی و عدالت و انصاف را رعایت کند. درواقع این امتحان بزرگی برای مسئولین به‌ویژه دستگاه قضایی‌ است.

وی در ادامه از توهین‌های مکرر بعضی خبرگزاری ها به مولوی عبدالحمید انتقاد کرد و گفت: “متاسفانه هر از گاهی نسبت ‌به شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید اتهاماتی مطرح می‌شود که قلوب اهل‌سنت استان و کشور را جریحه‌دار می‌کند. مولانا عبدالحمید در نگاه علما، ریش‌سفیدان و مردان و زنان به‌ عنوان شخصیتی محبوب و دوست‌داشتنی شناخته می‌شود و این اهانت‌ها از محبوبیت ایشان کم نمی‌کند، بلکه روزبه‌روز به محبوبیت ایشان می‌افزاید. کسانی که به شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید اهانت و گستاخی می‌کنند، در آینده باید پاسخگو باشند.”

امام‌ جمعه زابل در ادامه سخنانش افزود: اگر این تهمت‌های ناروا ادامه یابند دو قشر شیعه و سنی در منطقه شمال بلوچستان (سیستان) که سالیان سال در کنار هم برادرانه زندگی کرده‌اند، با مشکلاتی مواجه می‌شوند و خدای‌ناکرده ممکن است در آینده در مقابل هم قرار بگیرند. لذا از اهل ‌قلم، رسانه و صاحبان منبر می‌خواهیم مواظب باشند و بدانند احترام به جایگاه والای شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید از مسائل مهم و حساس اهل‌سنت است.


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*