امام‌ جمعه مئگس: افرادی که دنبال مقام و منافع شخصی هستند به مولوی عبدالحمید تهمت می‌زنند

به گزارش رسانک، روز جمعه ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۲، مولوی عبدالخالق حسین‌ زهی، امام جمعه شهرستان مئگس (مهرستان) در مراسم نماز جمعه این شهر با اشاره به سناریوی جدید خبرگزاری های رژیم جمهوری اسلامی ایران بر علیه مجموعه دارالعلوم زاهدان و مولوی عبدالحمید اظهار داشت: “افرادی که اخبار نادرست به مرکز کشور منتقل می‌کنند دوستدار حاکمیت نیستند، بلکه دشمنان حاکمیت‌اند. آنان با این عملکردشان دیگران و حتی حکومت را نابود می‌کنند”.

وی گفت: یکی از خبرگزاری‌ها مستندی ساخته‌ و منتشر کرده و در آن ادعا کرده که محموله‌ای از آمریکا به مسجد مکی زاهدان ارسال شده است. ما هیچ ارتباطی با آمریکا نداریم. این چه تهمتی است که به علمای ما و مسجد جامع مکی زاهدان می‌زنند؟!”

وی اضافه کرد: “اگر شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید به دنبال حکومت می‌بود، آنگاه تا حدودی ادعای این خبرگزاری درست بود. اما واقعیت این است که اگر کشور کاملاً طلا هم بشود شیخ‌ الاسلام مولانا عبدالحمید به آن نیم‌ نگاهی هم نمی‌اندازد. ایشان تنها به‌خاطر دین و مردم این‌همه مشکلات را تحمل می‌کنند.”

مولوی حسین زهی ادامه داد: مولانا عبدالحمید خیلی از سختی‌هایی که بر مردم استان تحمیل شده، برداشت کرده‌اند و حاضر نشده‌اند استان دستخوش ناامنی شود. متأسفانه افرادی که به دنبال منافع شخصی و پست و مقام هستند، دست به تخریب ایشان و مجموعه دارالعلوم زاهدان می‌زنند. از مسئولان رده‌بالا می‌خواهیم این تهمت‌ها را باور نکنند. مسجد جامع مکی نگین کشور و نماد وحدت است. “

امام‌جمعه مئگس در بخش دیگری از سخنانش از طرح تقسیم استان بلوچستان و سیستان انتقاد کرد و گفت: “ما دشمن این مملکت نیستیم. اگر همه بخواهند کشور را ترک کنیم، هرگز به ترک آن حاضر نخواهیم بود و از ملک و کشورمان نگهداری می‌کنیم؛ حتی اگر خون ما در این راه ریخته شود. مردم ما جدایی‌طلب نیستند و با معاندان و مخالفان بیرون کشور همراه نمی‌شوند و به کشورشان ضربه نمی‌زنند. اگر از بیرون بر سر ما طلا هم بریزند به آن‌ توجهی نخواهیم کرد، بلکه به دنبال ملک، آبرو و ناموس خودمان خواهیم بود.”

وی در آخر گفت:” ما از تمام مرزبندی‌ها و تقسیم‌بندی‌هایی که دیگران به‌وجود آورده‌اند بیزار و متنفر هستیم و هرگز به تقسیم‌ و تکه‌تکه‌شدن بلوچستان و کشورمان راضی نخواهیم شد”


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*