مولوی عبدالحمید: فشار و زور در بلوچستان جواب نمی‌دهد، باید مردم‌داری کنید/ فکر می‌کردیم دستورات خامنه‌ای نافذ است ولی فرمان او اجرا نشد

به گزارش رسانک، امروز جمعه ٢۶ آبان ماه ۱۴۰۲، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به سخنان اخیر فرمانده انتظامی استان بلوچستان و سیستان مبنی بر استقرار خودروهای زرهی ضد گلوله در بلوچستان، گفت: فشار و زور جوابگو نیست و مسئولان استان بدانند که در اینجا [بلوچستان] باید مردم داری کنند.

مولوی عبدالحمید با اشاره به وقایع تاریخی بلوچستان و اخراج قدرت های بزرگ دنیا از جمله انگلیسی ها توسط بلوچ ها از بلوچستان اضافه کرد که حتی قاجار و رضا شاه هم نتوانستند با لشکرکشی و زور مردم بلوچ را با خود همراه کنند و مجبور شدند با مردم بنشینند و مذاکره کنند. این مردم مشکل دارند، خواسته های به حقی دارند و می‌خواهند عدالت رعایت شود.

مولوی عبدالحمید همچنین با اشاره به فشاری که برخی از نهادها و افراد متنفذ در این نهادها بر خانواده های شهدا و مجروحان جمعه خونین زاهدان وارد می‌کنند، افزود: اجبار و اصرار این خانواده‌ها برای گذشت از خون فرزندانشان غیرشرعی و غیرقانونی است.

امام جمعه مرکز بلوچستان، شهر دزاپ (زاهدان) در ادامه این مطلب بیان داشت که علی خامنه ای در رابطه با کشتار جمعه خونین زاهدان دستور داد که عاملان و آمران و شرکای این فاجعه مجازات شوند. ما فکر می‌کردیم که دستورات او در کشور نافذ است ولی با گذشت بیش از یک سال در عجب و حیران مانده‌ایم که چرا فرمان علی خامنه ای هم اجرا نشده است. کشتار مردم عمل ناحقی بود. تسلی خاطر خانواده های شهدا و مجروحین جمعه خونین زاهدان هم عمل به این فرمان و مجازات عاملان و آمران آن است.



Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*