توصیه به فرزندآوری توسط جمهوری اسلامی اما بدون شیرخشک در بلوچستان

به گزارش رسانک، روز دوشنبه ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۲، حبیب غزنوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی دزاپ (زاهدان) گفت: “تفاوت قیمت شیر خشک در ایران با کشورهای همسایه یکی از مهمترین دلایل قاچاق شیر خشک در بلوچستان و سیستان است.”

بر اساس جدیدترین بخشنامه سازمان غذا و دارو از ٢٠ مهر ماه ۱۴۰۲، عرضه شیر خشک رگولار (عادی) در داروخانه‌های مناطق بلوچ نشین (بلوچستان و سیستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان کنونی) با ثبت کد ملی و تاریخ تولد نوزاد انجام می‌شود.

گفتنی است که رسانک پیشتر نسبت به این اقدام نسنجیده مسئولان، و بوجود آمدن بازار سیاه، ورود شیر خشک های غیربهداشتی، فاسد و نامرغوب و نتیجتا سوءتغذیه بیشتر نوزادان و کودکان بلوچ هشدار داده بود.

سخنان اخیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، در حالی مطرح می شود که کمبود و گرانی شیرخشک در ایران و به طور خاص در بلوچستان که دارای بیشترین میزان موالید در کشور است به موضوعی بسیار نگران‌کننده برای خانوار‌های دارای فرزند شیرخوار تبدیل شده است.

علیرغم ادعای دروغین مسئولین مبنی بر ورود بیش از یک میلیون قوطی شیرخشک دپو شده در گمرک به بازار از سوی سازمان غذا و دارو، نائب رئیس انجمن داروسازی می‌گوید، هنوز هیچ شیرخشکی در بازار توزیع نشده است.

لازم به ذکر است که کاهش ۴۰ درصدی تولید داخلی شیرخشک و افزایش عوارض کمرگی که با هزینه خرید مواد اولیه برابر است، منجر به کمبود این محصول شده است و مسئولین بی کفایت رژیم جمهوری اسلامی به جای چاره اندیشی و رفع مشکل، با ارائه آمار ضد و نقیض و انداختن توپ مشکلات در زمین مردم تحت عنوان قاچاق شیر خشک، از زیربار مسئولیت شانه خالی می کنند.


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*