چند قیمتی شدن مرغ در ایران؛ دردی دیگر بر دردهای مردم

رسانک/ روز سه شنبه ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۲، رسانه های ایران به نقل از معاون کشاورزی نوشتند که قیمت مرغ در رنج مشخصی در حال حرکت است و نمی‌توان انتظار داشت که این محصول در همه فروشگاه‌ها با یک قیمت واحد به فروش برسد.

در جغرافیای ایران که گرفتار یک بازار تک قطبی دولتی است، عرضه مرغ با قیمتهای متفاوت تنها بیانگر حمایت از مافیای اقتصادی است که با این چند قیمتی شدن، میلیاردها تومان پول به جیب خواهد زد.

سردرگم کردن مردم، از شیوه های رژیم جمهوری اسلامی است که به وسیله آن مردم را گرفتار مشکلات معیشتی بکند تا مردم از حقوق اولیه خویش غافل بشوند و این دستاویز در بلوچستان به طرق مختلف انجام می شود. مردمی که گرفتار صف های بی پایان نان، بنزین و سیلندرگاز و کمبودهای اساسی در مواردی همچون مدرسه، شغل، جاده های مواصلاتی و اکنون نیز تهیه مرغ هستند، هیچگاه فرصتی برای پرسش جهت حقوقی همچون حقوق شهروندی، آزادی بیان، تحصیل به زبان مادری و برابری نمیابند.

رژیم جمهوری اسلامی ایران با پاشیدن رنگ سیاه بر روزگار ملت بلوچ و تزریق گرفتاری در زندگی آنان، فرصت زیستن را از آنان می رباید تا مجالی برای تفکر به روشنایی و گرمای آفتاب را نداشته باشند.



Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*