پیشنهاد “ترور مولوی عبدالحمید و مخالفین نظام” در ازای آزادی/ با تن ندادن به پیشنهادات، سه زندانی سیاسی بلوچ اعدام شدند

به گزارش رسانک، سحرگاه امروز دوشنبه ٢٢ آبان ماه ۱۴۰۲، سه زندانی سیاسی بلوچ به نام‌های “محمد کریم بارکزایی اکسون”، ۲۸ ساله، فرزند رستم، متاهل، “محمد براهویی انجمنی”، ۲۸ ساله، فرزند علی، متاهل، دارای یک فرزند و “ادریس بیلرانی”، ۳۱ ساله، فرزند میرزا، متاهل، هر سه اهل زاهدان در زندان مرکزی زاهدان اعدام شدند.

صدای ضبط شده یکی از زندانیان سیاسی اعدام شده بلوچ به نام «محمدکریم بارکزایی اکسون» از داخل زندان زاهدان نشان می‌دهد که نیروهای وزارت اطلاعات در ازای آزادی او و هم پرونده ای هایش به آنها پیشنهاد ترور مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه زاهدان و برخی از مخالفان را مطرح کرده‌اند که توسط این زندانیان رد شده است.

محمدکریم در این صدا که پیشتر از طریق تماس بوسیله تلفن زندان زاهدان توسط نزدیکانش ضبط شده، می گوید: «من و محمد براهویی و ادریس بیلرانی توسط نیروهای وزارت اطلاعات در سال ۱۳۹۹ بازداشت شدیم و دو ماه را تحت شکنجه های گوناگون جسمی و روحی در بازداشتگاه بودیم. همچنین خانواده های ما از طرف مامورین وزارت اطلاعات مورد آزار و اذیت قرار گرفتند.

با توجه به این فشارها ما برای نجات جان خود و خانواده هایمان مجبور به اعترافات دروغین علیه خودمان شده‌ایم و همچنین نیروهای اطلاعات به ما پیشنهاد دادند که در صورت ترور مولانا عبدالحمید اسماعیل‌ زهی، رهبر اهل سنت ایران و همچنین غلام بهرامزهی معروف به حاج حافظ و فرماندهان طالبان در افغانستان و چندین نفر دیگر در پاکستان (مخالفین نظام) آزاد خواهیم شد.

بنده این پیشنهاد ماموران اطلاعات را رد کرده اما آنها با وعده های دروغین برای (آزادی مان) پافشاری می کردند تا پیشنهاد آنان را قبول کنیم و پس از انتقال به زندان زاهدان در یک دادگاه دروغین و صوری در شعبه دو دادگاه انقلاب زاهدان به ریاست قاضی قنبری در اولین جلسه به اعدام و پانزده سال حبس و توقیف اموال محکوم شده ایم.

از بی کسی ما سوءاستفاده کردند و صدای ما را گوش کنید و بدانید در  جمهوری اسلامی چنین ظلمی بزرگی در حق ما کردند.

لازم به ذکر است که این سه زندانی سیاسی بلوچ در حالی اعدام شده‌اند که خانواده های آنان اطلاع قبلی از اجرای حکم نداشتند و امروز از زندان زاهدان به خانواده های محمد براهویی و محمدکریم در طی تماس تلفنی خبر دادند که جهت تحویل جنازه فرزندانشان به پزشکی قانونی مراجعه کنند. خانواده ادریس بیلرانی نیز بی اطلاع از این موضوع جهت تحویل وسایل و لباس جدید وی به مقابل زندان زاهدان رفته بود.


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*