واکنش گروه مسلح جیش العدل نسبت به اعدام اعضای منتسب به خود

رسانک/ امروز دوشنبه ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۲، گروه مسلح جیش العدل در کانال تلگرامی و وبسایت خود به اعدام چهار تن از زندانیان سیاسی و امنیتی بلوچ منتسب به همکاری با این گروه مسلح واکنش نشان داد و اعدام اعضای خود را «نشانه ضعف و ناتوانی رژیم ولایت فقیه در مقابله با جنبش جهادی مردم بلوچستان برای احقاق حقوق حقه خویش» دانسته است.

این گروه مسلح تهدید کرده است «راه شهدا تا تحقق عزت و کرامت مردم مظلوم این سرزمین و سرنگونی رژیم جنایتکار ولایت فقیه ادامه خواهد داشت.»

گفتنی است که روز شنبه ٢٠ و امروز ٢٢ آبان ماه چهار زندانی سیاسی به نام های “میثم چندانی (دهقانی)”، “ادریس بیلرانی”، “محمدکریم بارکزایی اکسون” و “محمد براهویی انجمنی”، در زندان مرکزی زاهدان اعدام شدند.

میثم چندانی، زندانی سیاسی، سحرگاه روز ۶ شهریور ماه ۱۳۹۰، با یورش نیروهای اداره اطلاعات سراوان به منزل پدری وی در منطقه بخشان سراوان با اتهامات سیاسی و امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان منتقل شده و پس از حدود یک سال نگهداری در این بازداشتگاه و تحمل شکنجه های جسمی و روحی از نوع «تخت معجزه» و اعتراف اجباری به زندان مرکزی زاهدان منتقل شده بود.

وی پس از چند سال از دادگاه با ریاست قاضی «عباس علی رجوی» تحت اتهامات، «اقدام علیه امنیت کشور»، «عضویت در گروه‌های مخالف نظام (جندالله)»، و «محاربه از طریق اقدام مسلحانه» به اعدام محکوم شده است.

همچنین بر اساس حکمی که مورخ ۵ اسفند ماه ١۴٠٠، توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب زاهدان صادر شد، “محمد کریم بارکزایی اکسون” ، “محمد براهویی انجمنی” و “ادریس بیلرانی” هر یک از بابت اتهام “عضویت در یک گروه باغی” به ۱۵ سال حبس و از بابت اتهام “افساد فی الارض از طریق مشارکت در اقدام تروریستی” بر اساس ماده ۲۸۷ قانون مجازات اسلامی به اعدام محکوم شدند.

این حکم در حالی برای آنان صادر شده است که این سه نفر در بازداشتگاه نهادهای امنیتی زیر شدیدترین شکنجه ها قرار داشته و مجبور به اعترافات اجباری شده اند.

لازم به ذکر است که حکم اعدام این شهروندان بر خلاف قانون، مسئولان قضایی و زندان زاهدان به خانواده آنان خبر اجرای حکم را نداده بودند و آخرین ملاقات صورت نگرفته است.



Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*