افزایش شمار اعدام‌ شدگان در زندان زاهدان

به گزارش رسانک، سحرگاه امروز شنبه ٢٠ آبان ماه ۱۴۰۲، سه زندانی از جمله دو زندانی بلوچ که یکی از انها سیاسی بود، توسط مسئولان و مقامات قضایی در زندان زاهدان اعدام شدند.

حال وش هویت این زندانیان را “میثم چندانی (دهقانی)”، ٣٢ ساله، فرزند محمد و اهل منطقه بخشان از توابع شهرستان سراوان، “عبدالحق گمشادزهی”، ٣٣ ساله، متاهل، دارای دو فرزند، فرزند نواب و اهل میرجاوه و “رضا ارباب زهی”، ٢٣ ساله ،فرزند میرعلی، اهل ولایت فراه افغانستان و ساکن شهر زابل عنوان کرده است.

بر اساس این گزارش، میثم چندانی، زندانی سیاسی، سحرگاه روز ۶ شهریور ماه ۱۳۹۰، با یورش نیروهای اداره اطلاعات سراوان به منزل پدری وی در منطقه بخشان سراوان با اتهامات سیاسی و امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان منتقل شده و پس از حدود یک سال نگهداری در این بازداشتگاه و تحمل شکنجه های جسمی و روحی از نوع «تخت معجزه» و اعتراف اجباری به زندان مرکزی زاهدان منتقل شده است.

وی پس از چند سال از دادگاه با ریاست قاضی «عباس علی رجوی» تحت اتهامات، «اقدام علیه امنیت کشور»، «عضویت در گروه‌های مخالف نظام (جندالله)»، و «محاربه از طریق اقدام مسلحانه» به اعدام محکوم شده است.

عبدالحق در سال ۱۴۰۰، با اتهام قتل بازداشت شده و اوایل سال جاری از دادگاه کیفری زاهدان حکم اعدام برای وی صادر شده است.

رضا ارباب‌ زهی نیز در سال ۱۳۹۹ به اتهام قتل بازداشت و محکوم به اعدام (قصاص) شده و از بند عمومی زندان مرکزی زاهدان روز چهارشنبه ١٧ آبان ماه، بهمراه دیگر زندانیان اعدام شده به سلول انفرادی جهت اجرای حکم اعدام منتقل شده است.



Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*