بدنبال اختلاس و بی تفاوتی مسئولان؛ مردم دشتیاری همچنان در انتظار خانه‌های تخریب شده در سیل ٩٨

به گزارش رسانک، بدنبال اختلاس و بی تفاوتی مسئولان، بسیاری از اهالی منطقه دشتیاری با گذشت حدود چهار سال از سیل ویرانگر سال ١٣٩٨ همچنان منتظر ساخت منازلشان از سوی پیمانکاران هستند.

بر اساس این گزارش، بدنبال سیلاب سال ٩٨، دولت وقت بیست میلیون تومان به عنوان وام بلاعوض و یکصد و هشتاد میلیون وام قسطی پرداخت کرده و قرار بوده که وام چهل میلیونی دیگری در اوایل سال ١۴٠١ نیز به این شهروندان پرداخت شود ولی نه تنها وام چهل میلیونی پرداخت نشده بلکه خانه‌های نیمه ساخت این شهروندان در میان اختلاس های صورت گرفته توسط مسئولان بانکی و پیمانکاران در حال خراب شدن هستند.

گفته می‌شود قرار بوده که شهروندان خسارت دیده وام های خود را از بانک تجارت چابهار، شعبه قدس دریافت کنند ولی دستورات و بروکراسی نامعلوم از سوی این بانک، باعث شده تا پس از تشکیل پرونده توسط مردم، مبلغ مورد نظر در اختیار پیمانکار قرار گرفته ولی هیچگونه اقدامی جهت ساخت منازل صورت نگرفته است.

گفتنی است که منازل مسکونی مردم بلوچ در حالی همچنان نیمه ساخت مانده که بانک از طریق یارانه این افراد، قسط وام های پرداختی را کسر می‌کند.

لازم به ذکر است که خانه‌های ساخته شده توسط پیمانکار نیز با استانداردهای لازم ساخته نشده و در حالی که هنوز سقف آنها ساخته نشده، دیوارهایشان ترک برداشته و در حال ریزش هستند.


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*