امام جمعه مئگس: پس از گذشت یک سال از جمعه خونین خاش، همچنان عدالت رعایت نشده است

به گزارش رسانک، روز جمعه ١٢ آبان ماه ۱۴۰۲، مولوی عبدالله کُرد، امام جمعه شهرستان مئگس (مهرستان) در خطبه های نماز جمعه این شهر از عدم اجرای عدالت و مجازات برای عوامل کشتار مردم بلوچ در جمعه خونین خاش انتقاد کرد.

مولوی کرد گفت: کشتار مردم در جمعه های خونین زاهدان و خاش از اذهان مردم فراموش نخواهد شد. وی از دستگاه قضایی، شورای تأمین شهرستان و استان خصوصا اعضای مجلس که تصویب کننده قوانین هستند، پرسید که برای مردم بلوچ زاهدان و خاش چه کاری در طول این یک سال انجام داده‌اید؟! شما هیچ کاری انجام نداده‌اید و از مردم دلجویی نکردید.

این رفتار شما باعث شده تا مردم از شما مسئولان، دولتمردان و نظام متنفر بشوند زیرا از جای دیگری کسی نیامده و این مردم را نکشته است. همین نیروهای نظامی و امنیتی که مسلح بودند در سیزدهم آبان ماه مردم را قتل عام کردند.

وی ادامه داد که مردم خاش، مردمی غیرتمند هستند و آنها در روز جمعه پیگیر حق و مطالبات خود بر اساس قانون بودند. این برخورد شايسته مردم نبود، این را نه قانون داخلی و نه قوانين بین المللی قبول نمی‌کنند. مردم در مقابل درب فرمانداری که نماینده دولت در آنجا مستقر است، به عنوان رئیس شورای تامین باید جوابگوی مردم می‌بود. این مردم فریاد تظلم سر می‌دادند که قتل عام شدند.


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*