فساد در اداره شیلات چابهار/ هفت هزار قایق در کنارک بدون مجوز صید مانده‌اند

به گزارش رسانک، بدنبال بی تفاوتی و عدم توجه مسئولان در اداره شیلات چابهار بین شش تا هفت هزار قایق فاقد مجوز در منطقه ساحلی دریای بلوچستان حدود بیست سال است که با سخت‌ترین شرایط مشغول به کار هستند.

بر اساس گفته صیادان، آنها در چندین مرحله، مدارک دریافت مجوز را به اداره شیلات تحویل داده‌اند ولی هر بار با بهانه های واهی به آنها اعلام شده که برای شما مجوز صادر نشده و در مرحله بعدی آن را دریافت خواهید کرد.

این در حالی است که به گفته این شهروندان، بسیاری از افراد پرنفوذ در اداره شیلات بدون اینکه قایق داشته و یا سر رشته ای در صیادی داشته باشند با استفاده از نفوذ خود در اداره شیلات مجوزهای صید دریافت کرده و از این طریق سوخت دریافتی که به نام قایق ها می‌گیرند را در بازار آزاد به فروش می‌رسانند.

طبق گفته این صیادان، آنها علیرغم تحمل سختی ها مجبورند که یک گالن بنزین شصت تا هفتاد لیتری را با قیمت بالای یک میلیون و چهارصد تا یک میلیون و هشتصد هزار تومان بخرند و از مزایای مجوز و سوخت یارانه‌ای بی بهره باشند.

لازم به ذکر است که عدم صدور مجوز برای صیادان بلوچ باعث شده تا آنها از آب های منطقه خارج و برای صید ماهی به آب های دوردست بروند که گاها باعث می‌شود که گرفتار دزدان دریایی شوند و یا توسط نیروهای دریابانی سایر کشورها بازداشت و متحمل زندان و جریمه های سنگین شوند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*