تخریب منازل شهروندان بلوچ دو روستا توسط نیروهای نظامی سپاه و منابع طبیعی به همراهی دادستان زاهدان در چشمه زیارت

به گزارش رسانک، سحرگاه روز گذشته ۹ آبان ماه ۱۴۰۲، ده‌ها خودروی نیروهای سپاه پاسداران و منابع طبیعی به همراه دادستان زاهدان با یورش به روستاهای “پنی” و “ابراهیم آباد” واقع در دهستان چشمه زیارت از توابع شهرستان زاهدان با استفاده از لودر تمام منزل مسکونی شهروندان بلوچ این دو روستا را تخریب کردند.

بر اساس این گزارش، این نیروها و دادستان زاهدان، مهدی شمس آبادی پس از یورش به این روستاها بدون هشدار قبلی ده‌ها منزل مسکونی شهروندان بلوچ را تخریب کرده و به روستاهای مجاور رفته و تهدید به تخریب منازل آنها نیز کره‌اند.

گفته می‌شود که نیروهای سپاه بدون توجه به خالی بودن یا نبودن منازل به رانندگان لودرها که از خود سپاهی‌ها بوده‌اند دستور تخریب داده بودند. حتی بعضا حیوانات مردم این دو روستا که داخل طویله ها نگهداری می‌شدند توسط آنها زیر آوار مانده و فرصت خارج کردن حیوانات را به مردم نداده‌اند و مرغ و خروس مردم زیر آورها مانده‌اند.

علاوه بر این نیروهای سپاه و دادستان زاهدان به همراه مامورین منابع طبیعی به روستای منزل آب رفته و از مردم خواسته اند تا منازل این روستا را نیز تخریب کنند که با اعتراض اهالی روستا مواجه شده‌ اند و از تخریب منصرف شده ولی تهدید به بازگشت و تخریب کرده‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*