روزنامه کیهان، مولوی عبدالحمید را بدلیل قیاس یزید با جمهوری اسلامی “پادوی یزیدیان روزگار” معرفی کرد

رسانک/ روزنامه کیهان وابسته به علی خامنه‌ای با حمله به مولوی عبدالحمید،‌ به خطبه‌های نماز جمعه ۶ مرداد ماه ۱۴۰۲ او پرداخت که در آن به شکل ضمنی حکومت یزید را با جمهوری اسلامی مقایسه کرد.

این روزنامه در شماره امروز ٧ مرداد ماه ۱۴۰۲، امام جمعه مرکز بلوچستان، شهر دزاپ (زاهدان) را «پادوی یزیدیان زمان» و زمینه‌ساز «جنایات گروه‌های مزدور تروریستی» خواند و در آن نوشت: امام جماعت مسجد مکی که در طول سال از یزیدیان زمان حمایت می‌کند، ناگهان طرفدار امام حسین‌ شد و سخنان منافقانه‌ای بر زبان راند.

کیهان همچون حملات پیشین خود به امام جمعه زاهدان به دلیل همراهی‌اش با خیزش انقلابی زن، زندگی، آزادی، بار دیگر تکرار کرد: «او به ویژه در چند سال اخیر، کاری جز خوش‌خدمتی نسبت به یزیدیان زمان و دشمنان اسلام ناب محمدی نداشته است.»

این روزنامه در ادامه به بخش‌های حقوق بشری سخنان مولوی عبدالحمید در خطبه‌های نماز جمعه از زمان خیزش انقلابی مردم بلوچستان و سایر مناطق ایران پرداخت و «نقش‌آفرینی در ایجاد اغتشاشات و فتنه‌های نیابتی، زمینه‌سازی برای جنایات گروه‌های مزدور تروریستی، دفاع از حزب صهیونیستی و انگلیسی بهائیت و جانبداری از رژیم ‌اشغالگر صهیونیستی» را مصداق «خوش‌خدمتی» به «یزید و شمر و حرمله زمانه» دانست.

گفتنی است که مولوی عبدالحمید پیش‌ از این خواهان برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطین، به رسمیت شناختن حقوق شهروندی اقلیت‌های دینی و مذهبی ساکن ایران از جمله بهائیان و توجه به «اسلام اعتدالی» شده بود.

او همچنین بارها با انتقاد از سرکوب و کشتار منتقدان، خواهان برگزاری رفراندوم، برکناری و محاکمه مسئولان کشتار مردم در جریان خیزش انقلابی و تن دادن حاکمیت به «خواست مردم» برای تغییر شده است.

مولوی عبدالحمید همزمان با روز عاشورا، بخش عمده خطبه‌های نماز جمعه خود را به قیام امام حسین علیه یزید، اختصاص داد و تلویحا آن را با مسایل امروز مقایسه کرد. او با ‌اشاره به جنایات یزید برای بقای حکومت خود گفت: «هیچ حکومتی اعم از مسلمان و غیر‌مسلمان نباید برای بقای خودش انسان‌ها را بکشد.»

مولوی عبدالحمید همچنین یادآور شد که یزید اهل گفت‌وگو، انتقاد و قابل اصلاح نبود و مصیبتی بود که جهان اسلام را گرفتار خودش کرد و برای همین حسین‌بن‌علی، علیه او قیام کرد.

این مطلب کیهان در حالی منتشر شده که پیروان اهل سنت احترامی مساوی برای امام حسین و سایر امامان دیگر در مقابل خلفای راشدین قائل هستند و جمهوری اسلامی با ترفند ایجاد اختلاف در صدد بوجود آوردن شکاف بین مردم است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*