واکنش مولوی عبدالرحمن سربازی به گلایه مردم از تأخیر در اعلام عید فطر

رسانک/ مولوی عبدالرحمن سربازی (چابهاری) امام جمعه شهرستان چابهار در خطبه های پیش از برگزاری نماز عید فطر امروز ۲ اردیبهشت ماه واکنش نشان داد.

مولوی عبدالرحمن ضمن گلایه از کسانی که در روز گذشته به ایشان «ناسزا» گفته اند اظهار داشته «تعجب می‌کنم چگونه افرادی که ظاهرا دغدغه برگزاری مراسم مذهبی دارند دشنام می‌دهند».

امام جمعه چهبار در ارتباط با جزئیات و ابهامات مردم نسبت به تصمیم گیری خود در علت تاخیر اعلام عید فطر توضیح داده که «من در همان شب تا ساعت ۲ با مولانا [عبدالحمید اسماعیل زهی] ارتباط داشتم مولانا شش بار تماس گرفته اند و آخرین بار من تماس گرفته ام و احوال پرسی کرده ایم و تبریک گفته ام و مولانا در اعتکاف بوده اند. چه بوده و چه نبوده بگذارید در قلبهای ما هستند»

مولوی عبدالرحمن دلیل خود در اعلام با تاخیر عید در شهر چابهار را «موازین فقهی» دانسته و گفته دلیل این تصمیم به «عوام ارتباطی ندارد» امام جمعه چابهار دعا کرده اند که «الله عید آنها و عید ما را قبول بکند»

لازم به ذکر است که بر خلاف تمام شهرهای بلوچستان و اکثر مناطق سنی نشین ایران عید فطر در شهر چابهار امروز ۲ اردیبهشت ماه ١۴٠٢ برگزار شده است در حالی که در مناطق دیگر عید فطر روز گذشته ۱ اردیبهشت برگزار شده بود. این تفاوت باعث شکل گیری انتقادات گسترده بر علیه مولوی عبدالرحمن امام جمعه شهر چهبار شد تا جایی که بسیاری از مردم ایشان را به سازشگری با حکومت متهم کردند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*