حسرت بیش از ده ساله ساکنان منطقه چاه احمد و نازیل زیر سایه بی کفایتی مسئولین

به گزارش رسانک، ساکنان منطقه چاه احمد خاش همچنان در حسرت ده ساله آسفالت شدن مسیرشان به نازیل زیر سایه بی توجهی و بی کفایتی مسئولین قرار دارند.

بر اساس این گزارش، طرح اولیه آسفالت در اوایل دهه نود ریخته شده و اکنون شانزده کیلومتر جاده خاکی باقی مانده تا جاده بطور کامل تا منطقه چاه‌احمد آسفالت شود. این در حالی است که سال ۹۰ کلنگ‌زنی آسفالت جاده نازیل به چاه‌احمد استارت خورده و سال ۹۱ جاده آماده‌ آسفالت‌ریزی شد، اما در همان سال‌ها، این جاده نیمه‌ کاره رها شد.

به گفته ساکنان این منطقه، در سال‌های بعد مکررا قول آسفالت جاده داده شد و بارها شرکت‌هایی به منطقه آمدند و هربار قسمت‌هایی از جاده آسفالت یا غلتک کوبی می‌شد و بار دیگر طرح‌ها نیمه‌کاره رها می‌شدند و مردم منطقه کماکان بعد از گذشت ۱۲سال از آغاز طرح آسفالت ناچارا از جاده خاکی برای تردد استفاده می‌کنند.

گفتنی است که جاده نازیل_چاه‌احمد بطول ۴۰ کیلومتر می‌باشد که از روستای میرآباد (۸۰کیلومتری بین زاهدان و خاش) آغاز می‌شود و به  جاده کورین، چاه‌احمد، گوهرکوه، و کارواندر متصل می‌شود که در صورت آسفالت شدن بصورت استاندارد، علاوه بر تسهیل تردد درون منطقه‌ای باعث نزدیکتر شدن مسیر ایرانشهر به زاهدان شده و افراد بیشتری از این جاده تردد خواهند کرد.

همچنین این جاده در صورت آسفالت شدن طرح‌های نیمه کاره چاه‌احمدسمسور و گوهرکوهبزمان باعث گشوده شدن سومین مسیر به استان‌های مرکزی کشور شده که بازویی برای توسعه‌ی شهرستان‌های تفتان و خاش خواهند بود.

در سال گذشته ۱۴۰۱ طرح آسفالت تقریبا هشت کیلومتر از ۱۶ کیلومتر باقی‌مانده آمده که پس از گذشت یک‌سال هنوز از آسفالت ریزی این قسمت خبری نیست.

شهروند خبرنگار می‌گوید: “ما مردم منطقه تا کی باید تاوان کم‌کاری شرکت‌های جاده‌سازی و مسئولان مربوطه در سطح منطقه‌ را پس بدهیم!؟ چه زمانی قرار است که مشکل آسفالت جاده نازیل_چاه‌احمد حل شود، تا کی قراره بودجه این جاده ناپدید شود؟”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*