مولوی عبدالحمید: هیچ حاکمی اختیارات مطلق ندارد و از طرف خدا تعیین نشده است 

به گزارش رسانک، امروز جمعه ٢۵ فروردین ماه ۱۴۰۲، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی ،امام جمعه زاهدان در خطبه های نماز جمعه حاکمیت را ازآن مردم دانست و گفت: هیچ حاکمی از طرف خدا تعیین نشده و این مردم هستند که حق انتخاب آن را دارند. 

مولوی عبدالحمید با اشاره به اینکه دین اسلام دین اعتدال و گفتگو است گفت که «اسلام اعتدالی به دمکراسی نزدیک است چرا که در اسلام اعتدالی همه مسئولان از جانب مردم انتخاب میشوند و کسی ادعای انتصاب از جانب خدا ندارد» 

امام جمعه زاهدان اظهار داشت که «اسلامی که قرآن مطرح کرده است اعتدالی است، افراط گرایی در اسلام درست نیست و برای مسلمانان ضرر دارد… ما به یهودی ها هم توصیه میکنیم که میانه روی را اختیار بکنند»

@rasanknews

مولوی عبدالحمید با اشاره به اینکه جنبش مردم ایران برای آزادی و تحقق عدالت است به «ممنوعیت برگزاری نماز برای اهل سنت» اشاره کرده و اظهار داشت، «ما به برادران افغانی پناه داده ایم اما عده ای نمی‌گذارند این افراد نماز بخوانند، اطلاع داریم نمازخانه خیلی از برادران افغانی را بسته اند، این حکومت دین است این جمهوری اسلامی است شما نمیتوانید که جلوی برگزاری نماز را بگیرد قانون اجازه داده است»

مولوی عبدالحمید ضمن تاکید بر اینکه «بندهایی در قانون اساسی وجود دارد که تا این بندها اصلاح نشوند کشور درست نمیشود» اضافه کرد که «بزرگترین مشکلی که در طول ۴۳ سال ما داشته ایم تنگ نظری بوده است». 

مولوی عبدالحمید از مسئولان رژیم جمهوری اسلامی پرسید: «چرا اعمال سلیقه می‌کنید و چه کسانی اعمال سلیقه می‌کنند و جلوی اهل سنت را می‌گیرند و نمازخانه شان را می‌بندند و در تعالیم آنها دخالت می‌کنند.»

مولوی عبدالحمید همچنین با اشاره به برخی از رفتارهای جمهوری اسلامی اظهار داشت که «بسیاری از چیزها هستند که مال اسلام نیستند به جرات میتوانم بگویم و صحبت بکنیم که اینها مال اسلام نیستند. آقا این اعتراف اجباری مال اسلام است؟! این اعدام ها مال اسلام است؟! نخیر! این اعدام هایی که انجام می‌گیرد به جرات میتوانم بگویم که روز قیامت کسانی که این احکام را صادر می‌کنند مواخذه میشوند.» 

وی با اشاره به استمرار پدیده حمله شیمیایی به مدارس دخترانه اضافه کرد: «در کشور دستگاه های امنیتی مختلفی وجود دارد چگونه است که شما برای حجاب چهره ها را شناسایی می‌کنید ولی اون دزدی که می آید در مدرسه ها سم می‌ریزد که نور چشم و جگرگوشه های مردم هستند آنها مسموم می‌شوند شما نتوانسته اید این را شناسایی بکنید؟ چه کسی میتواند این مطلب را باور کند؟! در زمینه اطلاعاتی و امنیتی از خیلی کشورها جلوتر هستیم اما ما نمیتوانیم اینها را شناسایی بکنیم … مردم معتقد هستند که این موضوع ریشه در سیستم دارد بالاخره در یک جایی یک اتصالی دارد که در یک روز چندین مدرسه را می‌تواند مورد حمله قرار بدهد. 

این هر کسی هست از درون است یا بیرون هرکسی که باشد باید اینها را شناسایی کرد و جلویشان را گرفت.»

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*